Monday, November 29, 2010

budak tecit ni dah 9 bulan



Ammar dah 9 bulan pon..... kejapan jer budak tecit ni membesar...
Kuat nanges tu tetap... tapi dah pandai sebut .... "pa..papa..papa..." alo lo lo..so sweet
bila la Ammar nak pandai sebut IBU atau BU pun takpe
satu lagi yang best tu dia dah pandai cakap 'aaaa...ban.. (abang)"
suka betol abang dia bila adik panggil ABANG...hehehe...
kalau abang Iman dia main Ammar pun sibuk jugak nak main
Ammar dah pandai duduk..yang paling Ibu suka tengok Ammar duduk dengan cara bersimpuh..hehehe..tu yang selalu Ibu gomol2 Ammar sampai Ammar nanges
Ammar..Ammar... kuat makan tapi kurang minum susu
macamana nak mendebab..???
tapi kan korang..Ammar ada satu tabiat yang kelakar dan comel
bila saya bogelkan dia untuk mandi atau tukar diaper dia...Ammar suka garu bontot ; D
hahahaha..memang kelakar..khayal je Ammar menggaru
dengan tangan comel tu dia garu bontot
bila saya tarik tangan kanan, dia garu guna tangan kiri pulak
tapi bukan betul2 kat bontot la..senang citer kat pinggul
mula2 tu ingat ada ruam atau kena gigit nyamuk
rupanya memang tabiat dia...hahaha...
ada masa Ammar suka menggeram
menggeram tu maksud saya... dengan tiba2 dia gigit muka kita sambil gomol2 kita
habis penuh muka ni dengan air liur dia
tak dapat gigit dia melalak..tu je la modal Ammar
ha ada lagi satu perkataan dia buleh sebut.. "ham.."
"ham" tu maksud dia nak makan
kalau budak lain sebut mamam tapi Ammar sebut "ham"
saya dapat tau masa saya makan sambil pangku dia
dia sebut"ham..ham..ham"
saya buat taktau je tapi lama2 tu asal nampak orang makan je dia sebut "ham..ham..ham"
hihihi...tampar kang baru tau (hahaha..tetiba)
waktu pakaikan baju adalah saat2 paling susah untuk saya sebab baru baringkan Ammar dah jauh merangkak... setakat ni Ammar dah berdiri tapi kena berpaut dengan sofa, meja atau almari... dia akan jalan perlahan-lahan sambil berpaut
ada masa Ammar tak takut dengan abang Iman
bila Iman marah Ammar sebab ambik mainan Iman, Ammar buat 'dek' je
lagi dia bawak lari mainan tu ada... tapi tengok keadaan jugak
kadang2 dia menanges...dah la menanges sampai takde suara...buat saya kalut je tau
yang lain2 tu masih macam dulu gak..pantang saya hilang..pantang kena letak
pernah jugak jiran kat rumah baru ni tanya kenapa dengan Ammar..demam ke...perut kembung ke..saya dengan sengih nya menjawab...."tak la..dia mengada arini.."
korang perasan tak...kepala Ammar besar..ramai yang tanya..saya kata tu normal..kepala besar akal pun besar..tapi ada jugak yang tak sayang mulut kata..'gi la cek..mana tau.."
mana tau apa???.....tak normal?? dah la cakap tak habis lepas tu suka2 buat spekulasi sendiri...
kalau betul bermasalah..dari lahir lagi doktor cakap kat saya....adoiyai...kalau perasan Iman pun macam tu..mungkin sebab dia tak cukup helaian rambut..tu nampak besar kot...
takpe Ammar biar akal besar jangan penipu besar tau..

3 comments:

pija said...

aolololololo anak buah makngah nie....cubit kang....rindu kat dia and iman..sehat ka dia orang????

ietams said...

comeynye dia..
kejap je dah besar.
masuk kiri kuar kanan kan aje mulut orang ni..

ina's said...

inas:pija-depa demam la makngah

ians:zulie-aunty zulie bila lagi..wawawa..soklan cepugangsa

makcik bawang