Wednesday, December 1, 2010

cerita kawen adik saya di terengganu

Mula2 saya tunjuk gambar nikah dulu
nak buat entry panjang tak dapat sebab gambar tak dapat upload
line tenet selow melow ok
broadband kena fotong...hahaha..kes lupa nak gi bayar...
semalam gi jasko nak bayar line pulak problem
makanya pakai line opis


dah basi pun pengantin eh baru nak update
nak buat macamana.... balik dari Terengganu lepas 3 hari kena balik Perak pulak belum lagi 2 orang hero tecit saya tu demam...belum lagi broadband kena fotong..belum lagi pasal saya malas..hahaha..banyak banyak belum lagi daaaa...




Saat2 beliau dinikahkan..nasib baik sekali lafaz
kalau tak..harus kakak ko ni kutuk kaw2 punyer sampai berdesing telinga
beliau sepakat memilih oren kebetulan sama tema lak dengan baju raya saya tahun ni
makanya En.Papa jadi pengapit (sikit punya perasan mamat tu)


kami bertolak dari Seremban hari khamis malam jumaat bersamaan raya haji ke 2
lepas Isyak gitu baru bertolak melalui jalan Muadzam Shah ...saya tak suka ikut jalan ni sebab kiri kanan tengok kelapa sawit..getah..kelapa sawit...getah...bosan tau
best lagi tengok sawah bendang..sejuk mata memandang..


korang nak tau tak...sepanjang perjalan malam tu..saya hampir2 jadi hulk
yer hulk berwarna warni bukan berwarna hijau
sebab nya..si Ammar bantai melalak di setiap daerah di Negeri Sembilan, Pahang dan juga Terengganu.. hadoiiii....nasib baik MIL saya ada kat sebelah..kalau tak...BERTUKARRRR...
reputasi kena jaga beb..hahahaha
mungkin dia nak memperkenalkan setiap daerah yang kita orang lalu kot ; p
menyusu taknak..dodoi tepuk2 taknak..sampai nak kancing gigi saya dibuatnya
Iman jer elok tidor..ada la 2-3 kali dia marah adik dia suh senyap
hehehe..Iman pun berangin
En.Papa tak tau la saya sebab saya dok kat belakang
sampai kan saya bercakap dalam hati...

"haiii..naper la ko carik bini jauh2.." (suka hati dia la nak kawen ngan orang maner, kan)
"kalau aku jutawan, baik nak flight jer..aku support semua orang" (angan2 je)
"copek la sampai..." (rasa macam kena lalu 40 juta benua, ok)
"makan penampar jugak budak ni kang.." (hehehe..ni tahap sabar saya dah tit tot tit tot nak hilang)


sepanjang perjalanan tak dapat tidor
eh dapat kot tapi lelap2 manja gitu
saya langsung tak pandang luar sebab saya ni penakut nauzubillah
dorang dok citer nampak kerbau la..burung antu la...lembu melintas la...
haram tak pandang...huuuuu..taknak...


dah azan subuh baru sampai
lega sangat...lega sebab dapat lurus pinggang...akan tetapi dia sambung melalak
sekali...oh..anak aku demam..patut la..nasib baik saya tak lepuk dia..kalau takk...
nyesal tau...
dugaan la hai...mungkin dia menangis tu sebab pening kepala pastu badan rasa tak sedap je
sori Ammar....Ibu ni ha..tak sabar sungguh la...lain kali bagitau awal2 eh... ; p


tapi kan saya tak puas hati betul la dengan keadaan homestay kat situ
tak kira nak komplen jugak walau di sponsor
bapak usang la homestay tu...dah macam "storstay"
"bengong la mung tuang hongstay"..(hahaha..betol ke saya cakap loghat ganu ni??)
dengan berhabuk..toilet kotor, cermin muka takde...tilam leper (stok2 tukar lama ganti baru dah tu)
ofcoz la dorang tau pada sekian2 tarikh ada orang nak masuk check-in apa salah bersihkan dulu
nak pulak adik saya dah bayar dulu deposit tu
tapi tu la...jenis cincai..nasib la semalam je dok situ
kalau 2-3 malam mau la bertambah demam si Ammar
biar la orang nak cakap saya cerewet ke hapa
saya perlukan keselesaan selepas berjam-jam dalam kereta dan juga berhempas pulas memujuk Ammar..




ok meh sambung cerita nikah adik saya ni
sebelum tu saya nak perkenalkan beliau..ceh..dah separuh muka baru nak kenalkan
dia adalah satu-satu nya adik lelaki saya..kami tiga beradik je
dia yang no.2..umor 27 tahun...nama Shahril panggilan antara kami adalah YEA...hahaha taktau mana daspat nama tu..anak2 buah panggil pakngah
bini dia nama fauziah a.k.a Gee
umor 25 tahun..keje kat ..kat... kes luper..tapi yang saya tau kat Aeon Credit..kat bahagian Kredit kot...dia jenis pendiam...tapi takpe..boleh polish lagi


gambar atas adalah upacara batal ayaq semayang
member dapat gelang emas
oh yer...hantaran semua digubah oleh Su iaitu Maksu Iman
saya tak terlibat sebab malas..hohoho..statement jujur saya
kami bagi kaler turquoise dan depa balas kaler hijau
lepas nikah terus bersiap untuk bersanding
nikah ni kat masjid yer korang..rumah pengantin perempuan dekat je dengan masjid
sepelaung kata orang...
jap saya buat entry majlis sanding pulak yer..

2 comments:

Unknown said...

Salam,
K.Ina...Jemput ke blog mar k...
http://my-mindofmine.blogspot.com/

ina's said...

mar..dah bukak pon..link lagik

makcik bawang