Tuesday, November 16, 2010

dia berjaya jumpa


Kenapa DVD player ni ada kat dalam laci??
hah..sebabnya siang malam pagi petang dok tengok Upin Ipin
naik muak pulak saya sampaikan apa2 perkembangan semasa tak dapat ikut sangat

macam PM masuk wad pun saya tak tau sedar2 dah keluar wad
huuuu...

En.Papa pun silap, patut nya sorok la kat dalam almari baju ke bawah katil ke atau umah jiran sebelah ke ini tidak kat tempat budak2 ni senang nak cari
masa hari pertama tu kami kata gi antar repair kat rumah cik Aboy (kawan En.Papa)
membebel Iman sebab tak dapat nak tengok Upin Ipin dia
hahaha..rasain... puas hati saya
jadinya dapat la saya tengok rancangan kesukaan saya tanpa berebut dengan Iman
hak hak hak..(gelak jin citer Ahmad Albab)
akan tetapi sepandai pandai DVD player menyorok akhir nya dapat juga anakku jumpa
ceh..Ammar telah mengantoikan segala tipu helah kami suami isteri
dia merangkak pastu dok paut kat kabinet tv sambil berdiri tepuk2 kabinet tu
lepas tu dok main2 laci kabinet dan terbukak la laci tu terus si Abang nampak



Iman : ibu, ni...
Saya : Alamakkkk.....abangggggggggggggggg
En.Papa : (takde respon sebab tengah "kedebush kedebush" mandi)
Iman : yeh..yeh..berjaya..berjaya....
Saya : (tepuk dahi tanda orang kantoi)



lagak Iman masa tu dah macam kontraktor dapat projek juta-juta dolar lagi
melompat-lompat dia masa tu
saya pulak hangin je kan : {
terus salahkan En.Papa sebab sorok kat tempat yang senang nak jumpa
huwaaaaa.....terus dipaksa saya pasang DVD Upin Ipin tu
agak2 bosan layan pulak Chuggiton
citer keretapi buleh bercakap tu la...
antara dialog Upin Ipin yang saya dah hafal : -


U&I : uncle Muthu...errr..errr..
Mail : cakap je la...
U&I : errrr..err...
Mail : sappy dah hilang
Uncle Muthu : apa?? dah hilang??? macamana buleh hilang?? ayo yo..
U&I : kami main
Uncle Muthu : macamana buleh main???
bla..bla...
tajuk episod ni sappy oh sappy


yang kelakar tu dialog ni dalam episod kembara di pulau harta karun

"pulu..pulu..pulu.." (betol..betol..betol)

hahaha...bukan tadi saya kata dah muak ke??
ni ye ye je hafal dialog U&I...eheh..
dan kalau korang nak tau..semua karektor saya kenal
Upin dan Ipin - ofcoz la, Mail, Mei Mei, Izat, Intan Payung (Ehsan ketua kelas), Opah, Kak Ros, Cikgu Jasmin, Uncle Muthu, Rajoo,Dzul, Abang Sally, Tok Dalang, Jarjit Singh, Fizi dan Susanti



ha..hafal semua tanpa google
gila babas betol... dah sekolah esok tak dapat de.. harus kena sorok DVD tu
kadang2 tu Iman bercakap dengan saya pun pakai dialog dalam citger tu
huuu..tekanan betol la..

No comments:

makcik bawang