Monday, December 20, 2010

bagaimana saya terjebak



Jeng..jeng..jeng...tajuk macam la saspen sangat
terkejut..terkejut..terkejut...hahahha
gambar tu hiasan saja takde kena mengena dengan sesiapa
saya mula terjebak dengan dunia blogger ni sejak tahun 2008
asyik baca blog orang je..lepas tu Cik Puan Zulie pun ala2 pujuk saya buat blog
ceh pujuk..betol ke Zulie??
yer la kot...macam best je bila ada blog, buleh share cerita kita dengan kawan2
nak luah apa saja kat blog kita sendiri


sebenarnya...saya memang minat menulis
takde la serius sangat setakat tulis2 cerpen tu ada la tapi separuh jalan sebab takde bimbingan
sebelum ada blog saya rajin menulis dalam diari dan sekarang ni pun masih lagi berdiari
tu pun kadang2 je...baru nak bukak diari je..
anak dah hek....hek...tak pun..ibu..ibu..atau...bini....bini... (tu bapak dia la)
seronok jugak bila ada blog ni
ada masa saya jadi malas nak update dan ada masa saya jadi rajin bila idea datang mencurah-curah sampai nak tadah dengan baldi pun tak dapat (lawak sengal - jangan gelak)
blog saya takde la bertaraf blog glemer atau setaraf dengan blog2 yang sedia ada
tapi cukup la untuk saya share segala cerita suka atau duka
ayat kat blog ni pun simple dan saya rasa ianya senang untuk difahami
macam perbualan seharian saya dengan orang sekeliling
kalau ada ter..ter...tertiru tu mintak maaf la ye
tapi rasanya saya menulis dengan cara saya sendiri


dulu saya takde la excited sangat untuk bergambar atau nak usung kamera ke mana saja saya pergi
tapi sekarang ni, mesti ada kamera
ada gambar baru cerita menarik
tapi sori sangat2 sebab saya tak terer amik gambar
atau kata lain tak kreatif..hehehe..tangan bangku
nuffnang tu pun saja2 je..ada duit ada la..takde tak kisah
tu sebab apa2 contest saya tak join kecuali kawan2 bagi tag
tapi dah lama jugak orang tak bagi tag kat saya


kalau korang tengok kat bahagian follower tu, mana ada ramai pun
yang hado.... jangan takdo...
tapi ok lah kan....janji blog ni untuk kepuasan sendiri
rasa nak marah orang..terus taip laju2
tapi kalau asyik citer pasal diri sendiri..mana kita pergi..apa kita beli...kira macam poyo tak??
tu sebab saya kena pikir 2-3 kali untuk letakkan dekat sini
takut orang meluat....nak buat tutorial saya ni bukan la pandai sangat
tengok je la blog saya ni
mana ada blink2 atau warna warni...header tu..nak tukar pun bercinta
kadang2 je saya letak sikit info
tu pun main google atau copy dari majalah
saya pun risau jugak kalau2 terusik sensitiviti mana2 pihak
tu sebab kalau cerita2 tentang politik atau isu semasa saya cuba elak letak kat sini
setakat kutuk artis tu adalah 1-2 entry..hehehe...


tapi dah lama tak letak gambar masakan atau apa yang saya masak, kan??
nanti2 la ye.... saya cuba nak perbaiki blog ni
biar jadi kenangan untuk saya bila tua nanti
tu pun kalau tangan tak gigil mata tak rabun la
satu lagi..kalau ingatan masih kuat la
kot ingatan dah tumpul nak log in pun susah sebab tak ingat password..hahaha
buleh beza kan kehidupan saya dari tahun ke tahun...
maintain lawa lagi ke.... tapi sekurang-kurangnya...bila mata dah pejam..jadi kenangan untuk anak2...cucu2.. "ooo.... ni blog ibu/nanny.." (hahaha..nanny ko..)


akhir kata..selagi hayat dikandung badan..blog ini tetap hidup dengan cerita2 tentang saya..hidup saya..keluarga saya..kawan2 saya....kerjaya saya..dan keliling saya....
harap korang enjoy.....

1 comment:

ietams said...

ko ni kan puan,
walu bunyi entry ni sedih,
tapi tetap aku gelak gak bile baca..
muahahahaha

makcik bawang