Saturday, January 8, 2011

bila Iman berkata-kata

Bila agaknya pelat Iman ni nak hilang
kelakar pun ada...tapi kadang2 tak faham apa yang dia katakan
mula la Iman naik angin..heiiii..ikut saper la cepat naik angin??? ; p

saya : Iman, sapa nak teacher Iman?
Iman : ntah..tapi teacher teyin (kap lam ya nga)
saya : tak baik cakap camtu..india la....nama dia Jaya
Iman : ooo..Jaya..org yinia (india)


Iman : Iman nak main tetuter (skuter)
saya : bukan tetuter..SKU
Iman : SKU
saya : TERRRR
Iman : TER
saya : haaaa.. SKUTERRRR
Iman : tetuterrrr...

petang semalam masa amik Iman saya borak2 dengan MIL
dia cerita pasal Iman ;

Atok : kalau Iman nak kencing kat sekolah, Iman kencing kat maner??
Iman : kat toyet la (toilet)
Atok : toyet tu apa?
Iman : jamban la tok...

hehehe....

ada lagi..dia jual nama adik dia bila dia nak sesuatu...

Iman : Papa.... adik nak gi pumper (fun fair)
Papa : adik ke Iman yang nak gi??
Iman : adik..sian adik..dia tak pernah gi pumper (fun fair)

ada lagi... MIL saya cerita kat saya....

bla..bla..bla.... (perbualan Iman dengan Uwan dia)

Uwan : Iman jangan buat adik..Iman tak sayang adik ke??
Iman : tak... tak sayang...letak je adik kat surat khabar lama tu

senyum sorang2 saya bila kenang balik keletah anak bertuah ni
tapiiii... arini dia buat perangai yang betol2 menguji kesabaran saya
hah..kan dah kena cubit kat lutut...rasain
selama ni dia pandai cakap bila nak ke tandas
tapi arini...sesuka hati dia je nak kencing kat mana dia rasa sesuai
kebetulan masa tu saya tengah mop rumah..sedar2...

"ibuuuuu..Iman kencing..ibu mop la..."
"kat manaaaa??" (suara dah ala2 tarzan malaya)
"tu kat biyik (bilik)"
"eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...." (korang bayangkan wajah suci ini tetiba bertukarrrrrrrrr....menjadi hulk...... walaupun hulk tapi maintain..hahaha...nak jugak)

sambil mop sambil pot pet pot pet...halus je pandang Iman
time tu jugak perintah untuk tidur berkuatkuasa.....sebarang surat menyurat adalah tidak dilayan...hehehe.....uiiiikkkkssss.. dah 3 lebih..mau siap la...arini adik saya (Su) buat besday anak dia - Miyoi...hohoho..hadiah pun belum beli....cauuuu

4 comments:

:: Cik Aien :: said...

hahaha...gelak sorg2 ni...iman2..xpe..t iman ilang pelat, ibu pengsan layan iman berkate2...

ietams said...

hahahahaha,
series kelakar..
ayat jawap dia cukup bernas

ina's said...

inas:cik aien-pelat pun penat melayan

inas:ietams-bernas smpai fening

Anonymous said...

peh.....nak memahami begitu sukar...tpi tak pe..lama2 ok lah tu...

makcik bawang