Sunday, January 9, 2011

menu hari ini


Ini adalah jari comel ku...hehehe
hari ni mood masak tiba2 menjelma..wahhhh....macam la selama ni malas...
tak la...saya adalah seorang yang rajin..statement tak mau kalah dari saya
arini saya sangat berdikari sebabnya selama ni En.Papa yang pegi kedai beli barang2 dapur
kalau saya ikut pun sekadar menyibuk
En.Papa takde kat rumah..dia gi camping kat hutan Kenaboi...yer KENABOI...kat Jelebu tu..camping sambil main scrambler...entah apa yang best saya pun taktau....
meh tengok menu saya arini meh....nak bagi resepi tak dapat la..tu resepi tersendiri
main campak2 main lambung2..main humban2...



Pajeri nenas yer adik2....nenas tu masam sikit....tapi yang pasti sedap...edisi membangga diri



tiba2 teringin makan taugeh...puncanya tengok ada sorang kakak tu dok pilih taugeh..terus terjatuh cinta nak makan taugeh..meleleh ayaq liuq ni...huuuuu



pajeri nenas sesuai sekali digandingkan dengan ikan masin
ada yang suka ikan goreng tapi saya suka ikan masin
jangan taktau...ikan masin ni adalah pilihan Iman..



berenang-renang ikan kembong ni dalam kuah singgang saya
tak terpikir nak campur bendi ke haper...tapi ni lauk untuk anak2
walaupun untuk anak2 tapi omak eh pun tumpang sekaki
sesuap untuk anak...2 suap untuk omak..hahaha..camner tak gumuks



ini adalah nasik...ada sesiapa tak kenal nasik??
pinggan adalah sedondon sebab ni set pinggan hadiah masa kawen 4 tahun lepas...tak ingat la saper yang bagi...
saya makan sorang2 sebab En.Papa belum balik
boring sebab takde kawan nak makan sama2...harap2 berselera la dia makan bila balik dari Kenaboi nanti..awas kalau dia cuba buat2 tak selera...saya akan lancarkan mogok
pajeri ni pun paberet dia jugak...kalau tak makan...tau la nanti.

6 comments:

Kamar Cewek said...

Bila rindu katakan rindu...
aku tahu dimana cinta dan dusta berada
kutahu jua asa mendera cinta
disini aku menunngu, dialamku, alam yang rapuh....

ina's said...

uiksss

Anonymous said...

wah..kak pandainye masak....nak cikit...

ina's said...

meh dtg umah meh

:: Cik Aien :: said...

sedapnye tgk lauk akak masak...hurmm..t ain masuk ofis lik, akak masakkn tuk ain ekk...=)

ina's said...

ok laling

makcik bawang