Wednesday, January 19, 2011

Iman ke sekolah

Entry tanpa gambar..harap maklum


Hari ni..saya masuk ofis lambat sebab nak hantar Iman ke sekolah
dengan harapan biar dia ada semangat dan saya nak jumpa guru kelas dia
saya bagi can dia bangun lambat dari biasa sebab biasanya dia bangun pukul 6.30 pagi


berjaya....

senang dikejutkan, tapi susah untuk mandi...fuuhhhhhhhhhh...
seperti biasa macam2 janji saya taburkan kat dia


pagi ni Iman nak bersarapan dengan nasik putih
nasib baik la saya dah siap masak awal2 lagi sebab nak bawak bekal
muak pulak nak makan kat kantin IPD tu


masa hantar dia saya ikut masuk ke kelas dia
saya sempat borak2 dengan cikgu kelas dia
cikgu tu cakap, Iman dalam kelas ok je..ada respon bila di ajar
takde pulak dia bergaduh dengan kawan2
tapi mungkin jugak, dia pergi sekolah ikut mood dia
mood elok pergi la...mood tak elok.....sori naik lori
cikgu kelas yang namadiasayatakingat tu bagitau yang hari ni ada water play - kata omputih
makanya.....bergegas pulak 3 beranak (saya,En.Papa dan Ammar) balik ke rumah
nasib baik dekat..kalau tak...dengan uniform tu la Iman terjun ke kolam


lepas hantar swimming suit dia tu, saya intai Iman dari pintu kelas
ok pulak...senyum aje...dok depan lagi
masa tu tak silap saya kelas komputer kot....siap lambai2 saya lagi
kawan2 kelas dia pun lambai2 kat saya

dan....


dari situ tau la saya Iman ni kalau dia rasa mengantuk dia takde mood ke sekolah
so, lepas ni kurangkan tido petang untuk dia sebab bila tak tido petang, dia akan tido awal pada malam tu ... akan tetapi......(sambil hentak2 kaki)
Iman kan duduk ngan uwan dia....macamana saya nak pantau
MIL saya kata....kadang2 tengah tengok tv pun dia terlelap....
abis tu camno???


dipaksa masuk bilik pukul 9 tapi kat dalam bilik dihentam main ketuk2 la, guling2 la
bila saya sergah...cepat2 pura2 tido..camno tuuuuuu...adoiyaiiii

1 comment:

MayaYunus said...

x per,,pelan2 kayuh,,,memula je tu,,,

makcik bawang