Saturday, January 15, 2011

muka yang cantik datang dari hati yang bersih

Ceh..ceh... tajuk panjang..buleh buat lagu untuk AJL next year
gini kesah nya....
harini saya sekeluarga telah memfollow MIL saya balik ke Pilah
depa dah balik semalam
saya, En.Papa, dan Ammar pagi ni baru balik
tak tido kat kampung.... so dalam perjalanan balik dari kampung tadi kami laki bini sembang2 la

Macam2 topik kami sembangkan
antara yang buat saya ingat sampai malam ni adalah pandangan serta komen En.Papa terhadap orang sekeliling saya
sorang2 umat saya tanya kat En.Papa...lawakah beliau..cantikkah beliau..maniskah beliau...
taknak bagitau siapa orang tu cuma tadi saya tengok gambar orang tu kat FB....hmmmm ada betul jugak apa yang En.Papa katakan..dan realitinya..sifat2 yang dia katakan itu ada pada si empunya diri..siapa yang kena...???? opppssss


ni komen En.Papa.... Dia ni cantik...memang cantik...kulit cantik..tapi tu la...kata orang cantik pun kalau hati x bersih...takleh gak...

saya menyampuk..."maksud abang..dia ni macam ada sifat dengki...cemburu..??"

"hmmm .... camtu la.."

saya terdiam dan berfikir..betul jugak....apa guna muka cantik..tapi dalam kita tak bersih..otomatik muka kita pun nampak tak cantik..

saya tak tanya pulak samada saya ni cantik ke tidak dimata dia..tak sanggup nak tanya sebab takut seluar jeans saya merekah..cukup2 la seluar yang ada tu pun tak muat..hahahahha..ofcoz la i cantik..kalau tak... takkan jadi bini dia...hahahahha...entry edisi membangga diri...


moralnya...???? pikir2 kan.....tepuk dada tanya selera.....

3 comments:

MayaYunus said...

aku tau lah aku x cantik,,,,huhuhuhu tp ati aku bersih,,,wakakkaka,,,

Anonymous said...

macam mana nak thu hati kita bersih ke tak???

ina's said...

inas:maya-ko comey

inas:aien-tanya diri sendiri...

makcik bawang