Monday, January 24, 2011

sambut besday En.Papa di Genting

Suker dengan gambar ni
suker...suker..suker...

21hb aritu adalah besday En.Papa yang ke.... (ceh poyo nak rahsia)
plan ke Genting ni macam main2 je
entah jadi entah tidak
cuma tunggu green light dari En.Papa....
yang En.Papa pulak macam main2....kejap nak pegi kejap taknak
dah macam nak merajuk pun ada (drama lebih)


makanya....subuh2 alam hari Jumaat tu lagi saya dah bangun siapkan bekalan untuk anak2
kami yang tua bangka ni tak susah nak makan
apa2 pun buleh, tapi untuk anak2 saya lebih suka masak sendiri
macam kampung dot com pulak kan.... siap bekal semua
bukan kedekut tapi untuk anak2..bukan ke air tangan kita tu lebih elok untuk anak2
kat luar tu...mesti ada tambah "pak aji"
serius cakap...saya memang pangkah "pak aji"


segala barang subuh tu jugak saya packing
saja bawak barang lebih sebab En.Papa kata gini..."kalau larat balik .... tak larat tido sana..."
bak kata orang...sediakan payung sebelum hujan....
bila dah En.Papa kata gitu..takde la saya nak booked hotel melalui online
kang buatnya tak jadi???? saper yang sentap lebih???
sayaaaaa jugakkkkkk.....


kami tido kat Theme Park Hotel
hotel murah je korang...bertaraf 3 bintang
bilik kami tu betul2 ngadap theme park...wahhh....siok...dapat tengok orang terlalak terlolong main roller coaster....saya??? saya nak main semua mainan yang buleh buat jantung tertanggal tu??? hohohoho...sori....idak ler....acik sangat penakut
setakat main yang budak2 punyer tu tak payah suruh pun saya laju je serah diri...heheheh



gambar tak banyak saya tepek kat sini
ini pun main pilih2 je
kat fesbuk ada la..pun sebahagian je
letih la pulak nak tunggu gambar tu berupload
gambar kat atas tu antara gambar2 sebelum kami balik (sabtu)


nak dijadikan cerita...ada rezeki bergolek untuk kami
masa En.Papa beratur beli tiket untuk main indoor punyer
ada seorang hamba Allah yang company dia buat family day kat situ
anak bini tak dapat datang sebab demam katanya
so, taknak membazir dan rasa ralat dia jual tiket tu kat kami dengan harga yang murah
siap dengan pakej ALL PARK dan jugak BUFFET MAKAN TENGAHARI
yahooo sukernya..
alhamdulillah.....
ohhhh lupa nak cerita....hari Jumaat petang tu kami habiskan masa dengan main outdoor je sebab anak2 dah kepenatan dan hari Sabtu tu baru kami nak main indoor tapi tu la...rezeki nak datang...sapa sangka..kiranya tu hadiah la untuk besday En.Papa...huhuhu


makanya...main la kami sepuas-puasnya dengan gumbira...
yihhhaaaaa



note:ayat2 entry ni entah apa2




dapat jugak bergambar berempat
kalau tidak..bertiga..berdua..sorang2..tu pun amik gambar sendiri
masa kat Genting saya bagi Ammar 5 bintang sebab dia tak meragam
dan Iman sangat menguji kesabaran
semua tak kena asyik nak menangis je
tak tau la dia menangis gembira atau teruja
hanya dia saja yang tau apa yang dia nak
bila tanya..jawapan dia adalah menangis
adoiiiii....


apa2 pun percutian ni memang best ...... best sangat.....
bak kata En.Papa..."Iman..Ibu tu hati dia macam digaru2 dengan bulu ayam..."
hahahha..macam tau je...apa2 la En.Papa janji percutian ni menjadi...hmmmm saya sedang merancang sesuatu ni...pun agenda bercuti...hohoho...

4 comments:

MayaYunus said...

ko x rasa ke nak nek roller coster itu,,?? aku plg suke nek menatang tu sbb leh jerit puas2,,,wakakakka

ina's said...

ampunnnnn..oh tidakkk

ietams said...

dulu mase bujang trang tang tang, aku mmg meronta-ronta suka naik roller coaster tu..
bila dah jadi mak orang ni, tengok orang yg naik pun dah rasa seram² melampau..

Anonymous said...

suka tengok gmbr iman tengah minum susu...

makcik bawang