Sunday, February 27, 2011

bebel2 di tengah malam

Tanpa foto..cuma bebelan
nak tido tapi tak ngantuk
siang tadi tido sampai tak hengat
kalau bukan dek salam jiran selang 2 bijik umah memang tak bangun la...hehehe
tu sebab badan membelon..macam belon kat pasar malam tu....tak kira la belon bentuk Dora The Explorer ke..Upin Ipin ke...gajah tersenyum manis ke...janji belon


En.Papa..?? hmmm..Pakcik tu kalau boring dia gi melepak dengan Guard kat simpang lorong belakang...saja2 katanya..betol2 prihatin la laki aku ni...Supervisor kampeni Security tu pun tak seprihatin En.Papa..hahahha...akan datang buleh la En.Papa isi borang untuk jawatan Pengerusi KRT..so, wahai penduduk seantero Taman Bandar Senawang, sila vote suami ku..tengok...korang sedap2 tido berdengkur-dengkur..dia pi borak2 dengan pak guard sambil menjaga keselamatan taman...sebagai isteri...i bangga u..bangga sangat.... ; p


tadi pi night market kat Seremban 2..dah lama tak pegi tu yang gedik2 ajak En.Papa pegi...pasar malam paling panjang yang saya pernah pegi..tempat korang tak tau la...lagi panjang kot...separuh jalan je pegi..beli satay..sebab teringin tu beli...beli bawang putih..beli keropok lekor...air purple untuk Iman .....dan balik....lenguh kaki ni wei...nak pulak dukung Ammar...dah separuh jalan Ammar nak Papa dia dukung..alhamdulillah..bagus..anak yang memahami...ooo...tujuan saya bukan nak cerita kaki lenguh atau bawang putih tapi nak cerita pasal pasar malam ni pun dah macam Mekdi..ada drive thru..tempat korang takde kan..?? drive thru atau pandu lalu yang mak maksudkan adalah...ada segelintir manusia yang berkereta besar..hmmm tak semua yang besar...kancil pun ada...masuk pasar malam dengan kereta..rasa nak beli air tebu dia berhenti kat gerai air tebu...rasa nak beli cucur udang..shhhreeetttt..brek emergency dan turun kat gerai cucur udang..agak2 terlajak main undur je...nak je saya seligi dahi dorang tu..tak nampak ke orang yang bawak anak2 kecik...tak nampak ke pakcik..makcik yang dah longgar lutut tu..??memang jual ikan la korang..(selfish)...saya tak abis pun tawaf pasar malam tu..tak daya dah acik ni..mane dengan Ammar huk hek huk hek...dengan panas lagi...maklum la i tak biasa semua tu..hikhikhik...entah kenapa la budak tecit ni meragam je arini...naik letih..sampai kan kain pun tak berlipat...errrr..kat atas tadi kata tido sampai tak hengat kan..??? ha tu sebab letih melayan Ammar la tu... * alasan


Saya ada kata yang tido petang saya terganggu sebab jiran selang 3 bijik umah bagi salam kan..?
owhhh..dia ada buat kenduri..taktau kenduri apa sebab dia borak dengan bakal pengerusi KRT..hukhuk..En.Papa la...nampak gaya ada 1 khemah..ada sekelop-sekelop...kenduri doa selamat kot...haiii...bila la umah saya nak buat kenduri macam tu..??Insyaallah...korang buat la derma kilat..nanti buleh la saya pasang khemah ada sekelop-sekelop macam jiran saya tu..eheh...nampak gaya jiran saya tu tak jemput Nubhan kot sebab dari tengahari tadi umah Nubhan bersolex..sebijik kereta pun takde...wah...betol2 kepochi la...kata bini bakal Pengerusi KRT....kena jaga kebajikan jiran terutama nyer artis..sok2 bile Nubhan menang ABP buleh la dia kata..."terima kasih kpd reporter....media cetak media elektronik..peminat..dan tak lupa..jiran saya...kerana anda..saya menang..terima kasih..." hah...tak bangga....??? tapi apa kena mengena ABP dengan kekepochian saya tu?? hehehe....perasan...ala...tak dapat nak snap gambar Nubhan dan bagi Maya jeles..nanti mesti dia jeles sambil lompat2 dan gigit file..hahaha (gelak setan) dia kan karatz Nubhan...


Rancangan kat tv betol2 membosankan...tekan semua channel semua tak menepati..Astro Ria cerita trauma..tak suka la movie yang terkejut2 ni...buat sakit jantung je..Astro Prima pun sama...semua ada unsur mistik..tengok Ceria macam tak best..takde Tom Tom Bak...eh helo..i pun minat Tom Tom Bak tau...kalau semua tak best..nak tido la...kang baru nak mimpi best2 Ammar pulak jaga nak susu...kadang2 tu nak sambung balik apa yang dimimpi sebelum menyusukan Ammar..tapi tu la...TIADA SIARAN ULANGAN..HARAP MAAF..ceh...ooowwhhh produser tak cukup bajet nak buat sambungan..ok..ok..paham..

lepas off lappy ni nak cuci muka, dah cuci segala....mama saya cakap sebelum tido kena cuci kaki..nanti mengigau...lepas tu nak tepek nivea night cream..dengan harapan bila mimpi muka nampak cerah dan muda remaja....hahaha..tak la...konon2 nak bagi putih..nampak comel sokmo...mana tau trek selebriti datang umah Nubhan buleh la saya menumpang walaupun tumpang lalu..hehe...ok la..nak tido...selamat malam..mimpi saya yer..kalau korang baca waktu siang.....selamat pagi/tengahari/petang...kalau waktu keje..keje la baik2....keje bior ikhlas wok...


Dah panjang lebar saya membebel..haus pulak...eheh

3 comments:

MayaYunus said...

muat pulak kete besar tu masuk celah2 pasor malam tu yer,,?? sgt heran aku ngn drebar yg x prihatin cenggitu,,,

laki aku plak mang berkawal mlm ni,,AJK KRT katanya,,ha3

lg 1,,kalu ada trek selebriti kat umah nubhan tu,,jgn lupe aku,,,wakakakka

ina's said...

inas:maya-baekkk puan..akak ku panggil ko

Anonymous said...

amboi....peminay setia nubhan....
ammar kan dah pandai jalan...biakan dia jalan...tak pyh dokung2...kihkih

makcik bawang