Friday, February 25, 2011

bila duta cocoa colagen bertemu

Anak2 sekelian...arini entry 2in1 yer tapi maksudnya tetap sama dengan tajuk
layan...




Saya suka biler kawan2 atau sedara mara datang rumah
biler dapat sms kata nak datang umah, laju je saya jawab.. "ok"
lepas tu mula la migrain sebab fikir nak masak apa..menu apa yang best
taktau la kenapa xcited sampai camtu sekali
subuh2 lagi bangun, kemas rumah, masak, siapkan anak2
xcited ngalah kan Duta Zimbabwe nak datang rumah
hahaha.... : )


Cerita ni dah 2 minggu berlalu
tapi baru hari ni nak tepek kat sini
belom bersawang lagi..belom...
As sefamily datang...mak suker...mak suker nyah...
dah tau nak bagi As makan apa
hehehe...dapat agak yang As rindu nak makan gulai daging salai saya
so hari Jumaat tu lepas keje berdesup ke pasar malam Ampangan
punya la banyak saya beli daging salai tu
macam nak jamu satu blok E kuarters presint 18 dah kekdahnya
kata xcited...biar berlebih jangan tak cukup
ada lebih buleh tapaukan untuk As....kan dia rindu masakan akak dia ni
huhuhu..perasan
"As...jangan sepak kaki akak yer.." hehehe


siok wei..dapat masak sama2 dengan As
nasib la kena buli ngan saya
dah dia datang pagi so alang2 belum masak, kena la tolong tuan rumah, kan
eh..eh..tak la..saja je..sambil masak buleh la As laporkan gosip terkini lagi terhangit..
Iman memang suka bila dapat jumpa Nica
saya biarkan depa main kaler2 dalam bilik
takpe..biar bilik bersepah janji aktiviti gosip para Ibu takde gangguan iklan
bapak2 pulak dok layan video motorcross
poyo ah En.Papa.....layannnn


hari tu memang hari rezeki
lepas As balik adik laki saya datang
alang2 lauk ada lebih saya jamu la dorang
katanya lapar...kesian..bini ngandung..tak buleh masak..huk ; p
tak lama tu Pija pulak datang
hmmm..suker betol saya
bulehla kembang2 lubang hidung kat jiran2 sambil kata ..."ko ada ke orang datang umah.."
hahaha...masalahnya..jiran saya tak dengar pun saya cakap
saja reka ayat kat sini
akhirnya habis jugak gulai daging salai saya tu
acik happy sangat...happy sebab dapat jumpa As...ramai orang datang umah
korang nak datang pun buleh
tapi bagitau yer...InsyaAllah..takkan cekelat angin punya
(pinjam ayat makcik saya kat Sg.Petani)
maksudnya...balik dengan perut kosong...huhuhu





ok..ni cerita minggu lepas..eleh..baru seminggu
masih segar dalam ingatan
ingat tak entry ni pasal ................
hah..memang saya ke Putrajaya
saya ke JPA untuk hantar surat pertukaran tapi hampa sebab rejek
saya tak ikut prosedur tu yang rejek
keciwa beb..memang keciwa
tapi jangan risau..saya beranikan diri buat surat dan hantar ke Ketua Bahagian
sekarang ni, surat tu dalam proses
Alhamdulillah....


Cik Puan telah mengkidnap saya dan As
kami ke Alamanda...minum2 dan makan2
best giler..enjoy sangat...lagi best bila Cik Puan belanja...hihihi
dapat gelak2 tanpa dikawal oleh sesiapa
sebabnya kami tidak hipokrit dan kami adalah kami
buat apa nak kaver2 seolah-olah kita adalah suci, baik dan lemah lembut
hak pui.......itu bukan saya...
rasa nak gelak kami gelak..nak bercerita dengan gaya dan tangan yang dapat ngalahkan Karam Singh Walia pun kami buat...tapi kami sedar status seorang isteri so, keadaan masih terkawal
"hei geng..bila lagi nak dating macam tu..??"
hilang kekecewaan tentang surat pertukaran di rejek, lupa masalah di tempat kerja
best wok....memang best..




nak memilih air adalah satu kesukaran sebab air kat situ best2 belaka
tengok gambar dah terliur...ikut nafsu nak je order semua
ooo..mak luper...kami ke Black Canyon...ala...dekat Rasa la


Last2 ini jugak pilihanku..sedap wei
sampai harini terasa...omputih dalam menu tu kata....iced tea (milk)
orang melayu kata teh ais
huwaaaa....kenapa kat Seremban takde Black Canyon???
nak teh ais tu lagi.....




saya makan sandwich je sebab dah kenyang makan kat pantry PUJ
makan pulut kuning yang Kak Pah bawak cicah pulak denan rendang daging
perrghhhh...slllrppppp....shedap
ooohhh luper...Kak Pah dapat tukar ke Seremban
sunyilah PUJ sebab otai2 dah keluar
ceh otai....
As makan 'benda berbunjut' tu (nama lupa)
pun sedap..saya kata sedap sebab As bagi saya rasa
bukan 1 tapi 2..korang dapat..?? tak kan...hahahaha (gelak setan)
Cik Puan macam saya jugak..sandwich..sampai tertukar sandwich kami
dah ngap sebijik baru perasan
hehehe...antara kami takde kira mengira..belasah



model bunjut.....kena pegi sekali lagi baru tau nama bunjut ni
yer la kan...first time..mana nak ingat semua tu



Cik Puan menikmati airapekebendantah
dia kata sedap tapi sedap lagi teh ais saya tu
hohoho.... "puan, jangan sentap.."
makin lawa kawan saya sorang ni (ayat bodek sebab dia belanja)
tapi Cik Puan memang lawa apa
dari sekolah lagi dia memang lawa - lagi ayat puji dengan harapan kena belanja lagi
tu saya ngendeng2 nak kawan dengan dia
nak tumpang glemer dia - hohoho..statement ni statement berani mati
dia jugak sleeping partner saya masa sekolah
agak2 nak tido dalam kelas kami belasah je..tiada istilah hipokrit sampai tahan mengantuk
saper nak ngorat, silakan..taknak buleh blah...wah..sabrina mentang2 En.Papa dah jadi laki ko
ish..banyak kenangan saya dengan Cik Puan
kang cerita banyak2 kang....panjang pulak entry ni





akhir kata...tatap la wajah ku ini
somel kan...kan...hahahaha (gelak setan lagi)

sekian..statement duta Cocoa Colagen

3 comments:

ietams said...

memang sedap mkn minum black canyon ni..

sedap pula bile bygkan gulai daging salai tuu

ina's said...

inas:ietams-puan..lenkali yer

ietams said...

puan, bila aku baca lagi sekali entry yang ni,
terbahak besar lagi gelak aku,
betapa tidak plastiknya kita dulu-dulu..
lansung tak de kaver perangai. Ikut suka hati kite je nak tido kuak lentang ke, gaya bebas ka, kupu-kupu ke..bantaiii je, walaupun penuh senier ke junier laki ka dok menebeng kat koridor masa tu..

makcik bawang