Monday, March 14, 2011

jatuh bilik air dan demam

Hmmmm....dah lama tak update blog
bukan sebab malas atau kering idea tapi kesihatan tidak meng'ijin'kan
mula2 jatuh bilik air...huhuhuhu..korang rasa jatuh bilik air ni kelakar atau bahaya??
ofcoz bahayakan..ada kata buleh patah riuk ada kata buleh bawak maut
bergantung pada berapa baik nasib seseorang itu atau berapa panjang umur seseorang itu
alhamdulillah..saya bernasib baik sebab tak patah riuk dan umur masih panjang untuk membesarkan kedua-dua hero saya tu...hehehe...syukur...


akan tetapi kisah saya jatuh bilik air itu telah menjadi bahan ketawa dan lawak BODOH bagi sesetengah manusia yang memang dilahirkan untuk jadi BODOH..sori sebab emo
saya jadi emo sebab kata2 beliau tu adalah doa...biar saya gelarkan beliau ini adalah HANTU KAK LIMAH (saper yang baca status saya dalam FB minggu lepas mesti tau) saya rasa Kak Limah tu lagi molek perangai daripada beliau ni..sehari tak sakitkan hati saya memang tak sah...oppsss...!!! saya terpengaruh dengan filem Mamat Khalid tu sebab jalan cerita dia memang best...hahahaha...ketawa terbahak saya dengan cerita ni...hilang stress dan ketensenan di opis


saya bukan nak promot filem tapi saya nak cerita kesah saya jatuh bilik air
entah....saya pun taktau macamana saya buleh terjatuh..yang saya ingat saya nak masuk baju kotor ke washing machine .... dalam masa yang sama, saya nak cebukkan Iman..
dan tiba2 pada malam yang hening itu...(tangan macam Usop HKLBR) kedebummmm.....

"abanggggggg...."
"Ya Allah Na...."

Terharu dan nak ketawa pun ada
kali kedua pakcik tu cemas sebab sebelum ni dia cemas bila tengok saya bersalinkan Iman
dia cuba angkat bininya yang nak kata ringan tak jugak...nak kata berat tak jugak
yang sedang2 aje katanya...bini nya pun bila nampak laki cemas..terus meng"uhu" menanges
ceh....!!!! dasar pelakon air mata...Mamat Khalid tengok pun tak hingin amik jadi pelakon walaupun sekadar lalu lalang jadi orang kampung..hahaha


sakit wei..sakit...terlentang tu bukan terduduk...
dalam kepala dah set..esok buleh EL atau MC..yihaaaa...
hehehe...baru jatuh terus dalam kepala dah set nak monteng
nasib tak patah kalau tak.....(takmau bayang)
rasanya masa lepas jatuh tu ok la takde aper
akan tetapi...besoknya tu...nak bangun pun payah..nak lurus lutut pun susah
OMG...ape dah jadi dengan aku???
ceh..ceh...buat2 taktau pulak..padahal semalam dah set nak EL
memang la tapi tak mintak sakit lutut ke haper kan
lepas hantar Iman kat Tadika terus pegi rumah makcik2 yang pandai mengurut
pegi kat Taman Tasik tapi beliau dah keluar, pegi kat Panchor belah dalam pun dah keluar
ceh..ceh...boikot ke haper makcik2 ni..huwaaaaaa
singgah umah MIL jap dengan niat mengadu domba..yesss..ada umah Yati Leman
kawan sekolah saya masa tingkatan 1-3 dulu
nasib baik makcik tu ada
sedap giler bile makcik yang nama beliau saya taktau tu urut
best wokkkk...best sangat
satu badan tu..siap sengkak peranakan
hahaha....pasni buleh la mengandung..oh nehi!!!!


silapnya tu lepas urut patut minum air suam tapi saya gllpppp..gllppp ngan air sejuk
hambek malam tu jugak kena demam urat
padan muka......serba tak kena dibuatnya
nak baring manjang..makan tak lalu..muntah bila sumbat dengan makanan
hohohoho..apa semua ni...??
takkan baru sengkak peranakan dah bunting..??
eh tak lah.....orang kata demam urat dan selang sehari lepas tu terus demam yang panas nya tersangat la tinggi..huuhuhuhu...En.Papa menjeling je bila saya merengek sebab sakit badan
hahaha..mengada yang lebih...lain tu takde


sampai la sekarang ni...selera makan dah kurang dan bila selera makan dah kurang jarum timbang pun menurun. Ia menandakan berat badan saya dah turun...hoooreeeeeeeeeyyyyyyy
Hari ni setelah sekian lama MC dan untuk hari pertama bekerja saya pakai kemeja dan kain duyung...bajet badan dah kurus...hahahaha.....ada hikmah rupanya demam tu..dan moral of the story....BERHATI-HATI DI BILIK AIR....tu je ....

3 comments:

ietams said...

sakit tu..
terperanjat pun ye gak.
jaga diri cek puan..

Anonymous said...

lor...banyak sangat citanye...huhu...
iman nakal sangat sampai ibunye boleh terjatuh kat bilik air...
niat hati tu nak MC tak kesampaian...terpaksala berkerja jugak...

ina's said...

inas:puan-thanks puan

inas:aien-jadi mc la..dpt mc tau

makcik bawang