Monday, March 28, 2011

kesian adam


Semalam - Ahad saya dan family in law ke Melaka sebab nak lawat Adam yang warded sebab keracunan makanan.... cian Adam..susut dah badan dia. Lagi kesian bila pihak hospital suruh repeat amik darah. Sesuka je tau. Jadi fobia la budak tu. Alasan dia saya tak pasti tapi memang menyusahkan. Adoi la....



Kebetulan semalam Family Pija pun datang sekali so meriah la dan Adam pun happy sebab kedua-dua belah family datang lawat dia. Tapi kan, tak dapat la maklong nak cubit dia sebab kesian tengok keadaan dia tu. Takpe...postpone bila Adam balik Seremban yer...hehehe
Siap la ko Adam..hahaha (gelak setan)


Tapi kan, satu keajaiban telah berlaku tau. Iman jadi budak baik (dia memang baik cuma baik dari selalu) Dok setempat atas kerusi wad dan muka pucat ketakutan. Semua orang dok sakat dia, kalau takmau makan, nakal kena tahan wad macam Adam. Makanya, risau la kawan tu.heheh..sian anak Ibu...tak la..dorang saja sakat Iman. Kan Iman kata anak jadi doktor. Saya suapkan budak2 makan pun dalam wad je dan sememangnya saya bawak bekal dari rumah sebab takut budak2 kelaparan. Lagipun mana la saya tau celah mana kantin Hospital Melaka tu sebab ni first time datang. Dan menjadi sejarah bila Iman mintak disuap dan nasik tu jadi licin dan tak perlu saya dok jerit2 panggil dia. Habis kunyah mintak suap lagi..Sangat bagus la Iman...




Adik dia toksah cakap. Abis dia ukur keliling wad tu. Orang baru dapat kaki la katakan. Langsung tak takut. Tapi sempat jugak la saya dok kepochi merayau kat wad tu. Ish...kesian tengok budak2 yang cucuk sana sini. Tersentuh naluri keibuan saya ni. Mana yang saya dengan kes jatuh buai la, eksiden la tapikan ada satu tu, kes mak pak gaduh pastu baling ke lempar anak tu *Pija, sori kalau statement salah...
ish...seriau saya dengar. Anak tu bergantung dengan mesin tau. huuuuu..naik bulu roma...

Petang tu terus balik Seremban. Dan paling tak sangka kan, kali ni cuaca kat Melaka panas dan sesuai untuk berjalan. Cuba sebelom ni, asal datang Melaka ujan, asal ujan datang Melaka...hmmmmmm....

4 comments:

ietams said...

siyan adam..
cepat2 sembuh ye dam..

ammar.. kenapa bulat sgt tu..
geram nak gigit

ina's said...

adam dah discharge..ammar kuat makan

Anonymous said...

ammar senang hati dah pandai jalan..tulah selera dia kuat makan...huhu...

adam makin susut...cian adam...

wah..iman nak jd doktor..bagus2....

ain penah g hospital melaka 5 tahun lepas..jaga ayah wat kimo...

apek poyo said...

disebabkan ramai yg datang dan bkn tuk berjimba..cuaca di izinkan elok pns...hahah

makcik bawang