Wednesday, March 23, 2011

Tahniah

(entry tanpa gambar)
Update blog sambil teman suami tercinta isi borang tender.


Tadi, masa tengah iron baju depan tv....tengok wajah2 riang adik2 yang baru dapat result SPM kat buletin utama. Naik bulu roma ni sebab berderet A+ kat slip masing2. Mesti mak ayah dorang bangga sebab dapat anak sebijak dorang. Mintak2 la anak2 saya pun macam tu. Sanggup saya mintak cuti sebab nak teman anak pi amik result SPM. Maunya kembang kempis lubang hidung saya ni sambil pegang slip tu depan kamera TV3. Silap haribulan, omak eh yang over kembang dari anak yang dapat result SPM tu. hehehe....Aminnn


Best kan bila tengok slip peksa tu berderet je A. Mesti rasa bangga sebab usaha selama ni berbaloi. Tapi apa agaknya perasaan dorang2 yang keputusan tak memberangsangkan tu, kan. Sedih, kecewa dan malu. Macamana la nak hadap mak ayah, sedara mara, jiran tetangga, dan paling tak sanggup nak hadap adalah cikgu kita sendiri. Memang dah jadi lumrah manusia bila dapat tau dalam keluarga atau komuniti kita yang akan amik keputusan peksa. Tak kira la UPSR ke, PMR ke atau SPM maupun STPM. Laju je nak kepochi. Nasib baik takde yang tunggu depan simpang kampung atau taman perumahan. Kalau ada...huuuu....tak tau la. Itu sebab saya cuba taknak kepochi pasal keputusan peksa orang sebab saya sendiri pernah mengalami nya. Tapi kadang2 tu ada gak terbabas dengan sikap kepochi saya tu..hehehe..mengaku jangan tak mengaku ; p


Apa2 pun..tahniah untuk yang berjaya...dan yang kurang berjaya tu..tak semestinya gagal sekali akan gagal seumur hidup. Errr.... ada ke sedara mara saya yang amik SPM...??? opsss terkepochi pulak ; p

1 comment:

MayaYunus said...

budak2 skrg sgt bijak pandainya,,,aku dulu pun bijak gak cume kurang cerdik,,,he3

makcik bawang