Friday, April 15, 2011

kisah semalam


Bergedik-gedikkan sebelum cek BMI..gila babas la..berat naik 3 kg wei..sape nak jawab..saper??? (nanges)
Semalam ada hari derma darah..bukan dara ok..dan saya tak derma walau setitis pun. Bukan kedekut darah tapi..tapi..tapi takut..buleh jawab gitu tak...???
Walau tak derma pun buleh lagi cek gula dalam darah dan BMI kita. Makanya berhegeh-hegehan la saya turun ke dewan sebab nak cek gula dalam darah ni.Mana la tau kan.Makan tak hengat tu kena cek tu. Sekali Encik M.A tu kata tak buleh sebab saya tengah mengunyah 'singgam'. Kena tunggu lepas 2 jam.hoho...tak koser nak turun balik dan sampai arini tak dapat la saya cek kandungan gula dalam darah saya ni. Yang sempat saya cek hanyalah BMI. Timbang tu rosak la saya rasa. Takkan la baru makan mee hailam pagi tu terus mendadak 3 kg??

Eh halo..bukan ke malam tu makam telor goreng cili api?? tambah nasik berpinggan-pinggan??? eheh...lupa daratan la...yer jugak la..lately ni, makan memang tak hengat. Belasah je apa yang ada depan mata.errr maksud saya..yang halal dan yang buleh dimakan la.takkan kucing lalu nak makan kot....simpangggg...kata usop wilcha




pagi tu gi bekpes kat Pit Shop kat kg.kayu ara,mambau. Sedap wei..selain ada mee hailam, ada jugak nasik lemak, mee goreng, kuey tiow goreng paling mabeles, mee kari, mee/bihun sup dan kuih muih. Malas nak sebut satu2 menu dia.Kang promot lebih2 tokey kedai bukan nak bagi komisen pun. Korang gi sendiri la. Ala..ikut Mambau masuk simpang jalan keretapi tu. Senang citer jalan nak ke umah Nabil. Dari Seremban 2 lagi dekat. Pas Petronas tu terus je pastu jumpa simpang amik kiri. Ke kanan korang gi Sendayan.Pagi je tau sebab bila saya lalu time petang idak ler bukak kedai ni.




Minah ni sangat berani derma darah. Mulia hati kau Bery.Nak harap saya....nanti la...tunggu keberanian tu datang yer. Tengok darah sepeket tu pun nak muntah camno nak derma?? Tell me..tell me....wah..

4 comments:

Anonymous said...

makan + makan + makan = makan...
makan ingat2...jangan men bedal je...silap2 kena sakit jantung..darah tinggi..udah ler ye...makan mmg sedap...tapi lagi sedap kalo kita jaga makan...hahah..

derma darah...sungguh mulia jasa kawannye tu....

ina's said...

makan selagi buleh

:: Cik Aien :: said...

sy pun x menderma gak cm datin...tp bkn sbb penakot cm datin..cume berat je x ckup..tunggu la 4,5 taun g..huhu...tp xde sekeping pun pic sy..ape la datin ni..PA punye la baik derma masa dan tenaga, xde sorng pun hargai...=(

ina's said...

cik aien-ala...la..la..sian dia

makcik bawang