Tuesday, May 24, 2011

antara lelaki dan perempuan


Kita lupakan tentang kamera saya yang tinggal. Walau kamera tinggal tapi tetap jugak nak update. Bak kata seorang blogger tu, kalau rasa2 takde idea nak update baik tak payah jadi blogger.


Saya tiba2 nak bercerita kat sini lepas saya dengar cerita daripada kawan saya si Berry pasal seminar yang dia pegi semalam. Saya nak join tapi tak dapat nak join sebab semalam saya kena hantar Ammar ke klinik untuk appointment umur setahun 3 bulan dia tu. Lagi pun kalau gi seminar kompom bertalu sms dan missed called. Huuhhh!!! macam la aku sorang je kat unit tu.

Kisah budak yang umur dia semuda anak saya iaitu 4 tahun yang dah tau pasal seks. Memang terkezut acik dibuatnya. Macam tak percaya tapi kena percaya sebab kisah ni kisah benar dan jangan biarkan diri anda diselubungi misteri..hakhakhak... ; P
Mula2 kena say sori dulu sebab kang ada pulak yang ingat saya ni nak bercerita pasal seks la pulak. Atau lebih menjerumus ke 18SX....huhuhu..ni pengajaran untuk kita sebagai omak dan apak kepada anak2 kita. Sok kot terjadi ape2 orang mesti tunding jari kat kita. Bukan kat jiran depan umah atau jaga sekolah anak kita.


Gini lebih kurang citer si Berry..... Kisah budak lelaki umur 5 tahun yang mencium kemaluan budak perempuan berumur 4 tahun...OMG...terkejut kan...??? macam citer dongeng tapi kenyataan. Dari mana budak tu tau semua tu??? ofcoz dari orang sekeliling yang rapat dengan dia dan berhampiran dengan dia. Kita tak payah pergi jauh2 sampai ke kampung dia tu......dah tentu omak dan apak eh. ishhh....seriau saya dengar. Sebagai contoh la, ada sorang kawan saya yang tak berapa rapat dengan saya tapi biar saya gelarkan dia sebagai si Sengal. Bukan nak mengaibkan dia tapi sebagai pedoman kita yang bergelar omak dan apak ni. Saya pun tak tau la omak dan apak jenis apakah kawan saya ni. Oppssss bukan kawan rapat tapi sekadar kenalan sahaja. Kot dia baca blog ni dia tak buleh nak saman saya sebab saya tak mentioned sesiapa kat sini. Makanya...jangan ada yang perasan ok.... hobi kenalan saya ni memang suka bercerita tentang luar dalam kain. Kadang2 naik malu saya dengan perangai dia. Dat's y la saya tak pilih dia sebagai kawan sebab saya bukan jenis begitu yer. Satu hari dia cerita anak dia yang sulung praktikkan apa yang si apak buat kat si omak (korang yang dah kawen sila buat2 paham, kot tak paham gi kursus kawen). Ofcoz la hubungan badan korang oiii.... Beristighfar saya dengar. Saya tanya balik, adakah si anak tido dengan dia dan si suami?? Jawapan dia ofcoz la yer sebab takkan la anak dia buleh tau aktiviti si apak dengan si omak. Saya tanya balik takkan la anak dia nampak dan dia jawab walau anak dia terjaga dia tetap go on. Walawei....dimanakah sifat malu ko. Kot binatang tu yer la takde otak. Kat mana teragak "my heart will go on" la. Satu lagi la kan, jangan jadikan CD atau DVD lucah sebagai koleksi kesayangan kita. Malu wei..malu...sok2 orang salahkan kita kalau anak kita yang baru umur 4-6 tahun tu dah advance tentang hal2 18SX ni.
kalau bukan dari sekarang kita tak cegah, sok2 jangan menyesal yer korang. Pesanan ini untuk diri saya jugak.

Lagi satu, kisah kes2 rogol. Kadang2 memang bukan kehendak si mangsa tapi ada jugak yang suka sama suka. Takkan la dah 2 round masih kena rogol. Gi buat report pun sebab family dah tekan cukup2 suruh gi balai. Dan, macamana la tak kena rogol korang, pakai baju dah serupa tak cukup kain. Pernah saya anak beranak gi piknik kat Ulu Bendol. Sampai ternganga mulut saya dok perati budak2 lelaki dan perempuan mandi manda dalam air. Nak mengumpat tau tu dosa, nanti kena kat diri sendiri. Saya pikir jugak sebab saya ada 2 orang anak. Kang cash je kena kat batang idung sendiri. Makanya jadila saya si pemerhati PBB yang tak berbayar. Nak ajak En.Papa bergosipan haram tak dilayan. Tapi memang la, selamba badak je dok berpeluk dalam air. Tak ke si Mamat tu naik berahi je dengan si awek tu. Dah la si awek pakai baby t-shirt yang nampakkan lurah dendam. Pastu dok gesel2 lagi. Uiiiishhhh....hey korang..jangan ingat saya nak berlucahan kat sini yer. Ini saya nak rumuskan balik tentang cerita saya dengan Berry tadi. Nak share ngan korang. Bukan nak tunjuk baik tapi saya tau saya baik...hik...hik....hik...Dulu 6 tahun bercinta dengan En.Papa tapi Ulu Bendol memang saya tak jejak sebab ada cerita di sebalik Ulu Bendol tu. Lagipun tak berani la sebab terbayang dengan kegarangan Mama dan tak terbayang kot sampai ke mana arah tuju saya bila di sepak oleh family saya. Kot kena sepak sampai ke Disneyland hendak jugak kot ke kubur???? ishhhhh ; p

Sebelum buat apa2 sila la pikir dulu. Senang je, pikir muka omak dan apak kita. Mesti tak berani. Ada kebaikan jugak Mama saya garang walau dulu saya macam tensen je. Semua tak buleh. Bila tengok kawan2 bebas ke sana sini saya jeles. Tapi bila dah jadi omak ni, rasa macam...bersyukur sangat sebab saya selamat dari semua tu. Alhamdulillah.....Dan kita sebagai omak atau apak ni, jadi la contoh terbaik untuk anak2 kita. Ilmu agama yang penting. Dan yang sedih tu bangsa melayu la duduk di ranking pertama. Malu, kan.... Takut nanti bangsa lain tak hormat lagi dengan bangsa melayu ni. Bila keje dengan polis ni macam2 yang saya dengar. Ada yang depan mata pun ada. Pernah sekali kes anak bawah umur lari ikut balak yang muka...adoiyaiiiii....family buat report tapi anak (perempuan) tanpa segan silu maki omak eh depan saya. mati2 taknak ikut family balik. Masa tu nak je saya gi sepak muka budak tu. Terkulat-kulat muka si omak sebab kena maki dengan anak. Kot balak kaya, muka ensem macam Aaron Aziz ke, Remy Ishak ke, ok la jugak ni ........ (sila bayang sendiri) malas nak cakap. Kot terlebih cakap hal orang saya sendiri ada anak. Korang nilai la sendiri dan renung2 kan......

3 comments:

ietams said...

uishhh
problem kan bila parent terlalu open tanpa segan & silu

yaty minhad said...

mmg giler la omak bapak eh tu...dopan anak pun jadik!!

ina's said...

ietams:memang pun

yaty:omak bapak gilo seks... tak leh join aku dgn dia...manjang nak citer tu je..uishhhh

makcik bawang