Wednesday, May 25, 2011

soping pra-raya


Kita bergambaran dulu sementara tunggu tren menghala ke Bandaraya. Khamis lepas (belum terlambat untuk update) saya dan As telah menghabiskan masa bersama-sama untuk soping pra raya. Kenapa saya kata pra raya???hehehe....sebab kain ela tu belum dihantar ke tailor dan belum dijadikkan baju raya. Makanya pra raya la. Kalau soping raya harus duit laki dan pra adalah duit sendiri. Eh tak....duit En.Papa jugak ; p


Akceli dah lama plan tapi selalu aje bertangguh. Dan nasib baik jugak Ammar tak demam...dan dia postpone demam dia ke hari ni...hahaha..bijak anak ibu. Saya naik komuter dari Seremban ke KL Sentral. Kami berjanjian kat situ. Senang sikit. Kami together-gether sampai kat KL Sentral dan takde la salah sorang berjanggut menunggu. Tapi kelambatan sikit sebab banyak hal yang terjadi. Dari hal beg sekolah Iman tertinggal kat umah MIL sampai la ada rombongan budak2 tadika kat komuter. Ohhhh baru saya teringat yang komuter dah sampai ke Sg.Gadut. Waaaahhhhh dah ada kemajuan la Seremban ni. Kan best kalau ada stesen kat depan umah saya...hik...dasar tak bersyukur. Balik tu saya turun kat stesen Senawang.


Sampai je kat Sentral kami terus ke Food Court kat tingkat atas tu. Perut kena isi baru la cergas untuk bersoping. Makan laju2 dan kami terus amik tren ke Masjid Jamek. Dan dari Masjid Jamek amik lagi tren ke Bandaraya. Buleh jalan kaki tapi kami takut sebab sekarang ni heboh kes simbah asid. Wei..aset tu muka comel kami ni. Baik cegah dari mengubati kan.....

Destinasi soping kami yang pertama adalah SOGO. Plan nak tengok enbeg dan plan kami bertukar sebab ada kid's fair...wahhhh ada sale untuk baju budak2 kat tingkat bawah. Mak suker. Terus pilih2 baju untuk anak2. Sorang sepasang ok la tu. Tapi baju2 tu dah saya sorok dalam almari sebab nanti Iman mintak nak pakai. heeeee...ikut gen saper la ni tak sabar2 nak pakai baju baru???? : D
Tak jadi beli enbeg sebab takde diskaun yang menarik perhatian. Semua Rm3 rat ke atas. bila dipikir2 baik soping kat TAR dan RM3 rat tu buleh dapat 5-6 helai kain ela untuk buat baju kurung...huuuuu




Jangan ditanya berapa rat habis dan baper helai kami beli kain ela. Bukan untuk diri sendiri tapi untuk Mama pun ada. Untuk MIL nanti dulu....tunggu Tok Najib umum bonus atau duit raya. "nanti dulu mak yer...."



Kiri kanan tangan kami penuh. Bila dah abis soping baru teringat...weii..aku naik komuter bukan drive sendiri. Macamana ni???? harap2 komuter tak penuh dan saya tak berdiri sepanjang perjalanan ke Seremban. Dan Alhamdulillah...saya berdiri sampai kat Seputeh je. Lepas tu dapat duduk dengan bangganya...hehehe



Contengan tak kreatif tu adalah tanda nak kaver ketiak saya basah dengan peluh. Tu tanda betapa gigihnya kami habiskan duit. hehehe.... Ada citer kelakar tau. Saya dan As buleh tersalah naik tren. Sedar2 kat PWTC. Sebelum tu kami dah turun kat................... (tak ingat stesen ape). lepas tu masuk balik. Biler sampai ke stesen seterusnya baru perasan yang kami salah naik tren. Patutnya kalau naik dari Bandaraya terus turun ke Masjid Jamek. Tapi dah tersalah. Nak buat camne??? Ada sorang mamat yang duduk depan kami tu kembang kempis hidung tahan gelak. Cehhhh...nasib baik dia tahan gelak kalau dia gelakkan kami mau kena siku...eheh ; p


Korang nak tau, saya dan As jadi lupa nak makan tengahari. Bila kat KL Sentral baru kami makan itupun dah pukul 4 lebih...hahaha giler betul la perempuan 2 orang ni bersoping. Ada sesiapa berani ikut kami soping????? Cik Puan patut nya ikut tapi bos Jepun dia pulak mai. Tu yang sebab dia tak join. Kalau dia join agak2 dia lenguh tak??? saya tak rasa letih pun tapi dah balik rumah dan lepas mandi baru terasa letih. Tapi diam2 je sebab nanti En. Papa bebel.


Makanya...raya tahun ni jadi meriah la dengan baju raya yang warna warni. Wahhhh....siokkkkknyaaaaaaaaaaaaaaa rayaaaaaaaaaaaaaaaaa...eheh....Opppssss...tak buleh bagitau korang apa tema tahun ni sebab kain tu belum lagi jadi baju. Kalau yang dah tau tu tau la...yang belum tu....tunggu dah siap baru saya jaja yer....Ishhh best betul dapat soping dengan As, release segala ketensenan saya.



note : As...nanti kita pi lagi ye. Cik Puan kena ikut sekali. Maya nak ikut pun buleh. Tapi korang sanggup ke ikut cara aku...???? eheh....

3 comments:

ietams said...

nak ikuttt!!
uwaaaaaa.. jelessss

yaty minhad said...

wah..best tu shoping! dpt2 kalo jadi anak dara kejap erk! aku ko tak nak ajak ke sob..hehehehehehh...

ina's said...

ietams:nnt kita plan lain yer

yaty:nak join???meh

makcik bawang