Friday, June 17, 2011

baru 2 hari

Hai korang, sekarang ni nak update kena tunggu balik rumah. Tugas seharian kat opis tak macam dulu lagi dan saya tak bawak lappy ke opis. Keje banyak tapi tidak menensenkan saya. So far, untuk 2 hari saya di Bahagian Jenayah ni saya enjoy dengan tugas2 baru. Memang dari 8-5 tu ada je keje tapi saya tak pulak rasa tertekan, rasa nak nangis, rasa nak meroyan sebab mungkin sedikit sebanyak tugas2 kat Kastam dulu ada persamaan dengan tugas2 sekarang : )


Dulu kat Kastam ada jugak rekod2 IP (kertas siasatan) dan sekarang pun saya kena menghadap IP untuk kes2 jenayah. Hmmm...macam2 pengalaman yang saya dapat dan jugak pengajaran. Dari pemerhatian saya, ada kerjasama antara satu sama lain dan nasib baik saya tak cepat terhasut dengan kata2 hasutan dari mereka2 yang bermulut longkang tu...ishhhh......
Atau...mungkin baru 2 hari saya kat Bahagian Jenayah ni dan terlalu awal untuk saya nilai orang2 kat sini. Tapi, kata orang kalau hari pertama lagi kita jejak kaki kat tempat baru muka pun berseri mengalahkan pengantin fofular, sah la hati kita ni dapat menerimanya....hmmmmm.....


Rasa bangga pun ada sebab banyak pengalaman yang dapat saya kutip walaupun saya tak belajar tinggi mana pun. Impian nak sambung belajar tu ada tapi doa2 la ada durian runtuh yang membolehkan saya bayar yuran saya tu...hehehe atau dengan kata lain..... En.Papa yang tolong bayarkan ; p

No comments:

makcik bawang