Wednesday, June 15, 2011

hijrah kali kedua

Esok - 16 Jun 2011, saya akan mulakan tugas baru di bahagian Jenayah. Ini adalah penghijrahan kedua saya. Mula2 tu dari Kastam tukar ke IPD dan ditempatkan ke Bahagian Pengurusan. Berdebar jugak tapi bagi saya, kat mana2 pun sama. Ada je keje. Bak kata pepatah...sampai mati pun keje takkan habis. Macam2 komen yang saya dapat. Ada yang positif dan ada yang negatif. Bagi saya, biar saya rasa keje kat situ dulu dan biar saya sendiri yang tau samada ok atau tidak tempat tu. Saya tak kan terpengaruh dengan cakap2 dorang tu.


Selama setahun saya dalam bahagian pengurusan ni, macam2 pahit dan manis yang saya dapat rasa. Taknak sebut apa yang manis apa yang pahit. Nanti ada yang sentap tarik muka 14 kat saya. Saya ni sebolehnya nak jaga hati semua orang kat keliling saya, taknak ada yang ada rasa tak puas hati kat saya. Tapi apakan daya, siapa saya nak paksa2 orang suruh sukakan saya walaupun saya rasa dah buat sehabis baik. Sedangkan retis (artis) pun ada yang suka dan ada yang kutuk inikan pulak KERANI macam saya. Kena highlight tang perkataan KERANI tu sebab ada yang ingat saya keje jadi SETIAUSAHA POLIS ; p (dasar .....)


Kat Bahagian Jenayah nanti tak tau pulak macamana penerimaan orang terhadap saya. Bahagian Jenayah yer bukan saya buat Jenayah. Sekarang ni cakap kena terang dan nyata. Nanti ada yang tak faham. Korang tunggu je la entry2 yang akan datang. Susah nak cakap sekarang ni. Dari luaran macam ok tapi tak tau yang dalaman. Manusia ni macam2 perangai. Dan dari perangai manusia tu jugak membuatkan kita jadi matang.


Terima kasih la kat kawan2 yang sudi luang masa untuk lunch dengan saya. Yang tak dapat tu, no comment la sebab mungkin masing2 ada hal sendiri. Hadiah jam tangan tu terima kasih jugak yer...macam tau jer jam tangan saya dah rosak. Jugak untuk Ain dan polis2 beliau yang sudi bagi towel kat saya. Terima kasih...terima kasih...terima kasih...Saya tak sempat nak jumpa orang2 kat cawangan tempat saya bertugas tu. Bukan ape, nak ucap terima kasih sebab selama setahun ni curah macam2 ilmu kat saya. Jugak nak terima kasih sebab jadikan saya seorang insan yang sabar. Takpe bukan jauh pun kat tingkat 1 tu je. Bila2 masa buleh jumpa. Dan jangan risau saya tak dendam dengan orang2 kat cawangan saya tu walaupun dorang TAK UCAP TERIMA KASIH kat saya : (



Note : tetap kata sama2 dan maafkan dorang walaupun dorang tak kata apa2 kat saya. Yer la setahun je bukan sepuluh tahun pun apa la sangat jasa saya kat dorang : (

3 comments:

MayaYunus said...

dah sekapal pun ko ngn aku,,tp mang betul, kat mana² pun, keje ttp ada, byk atau ckit bkn penting, yg penting penerimaan org terhadap diri kita,,dn yg plg pnting nyer agi, ko ignore aje meke yg ignore ko, wat keje ngn ikhlas dn sungguh², insya allah ada lah something tuk ko,

tp kat jenayah mang bykkkkk kije,,hu³

ietams said...

puan,
memang kene cakap terang & jelas,
kadang orang ni mcm-mcm. Ade je mata nya nak salah paham. aku pun heran napernye gitu.. hehehehe.,
selamat bertugas di tpt baru puan! aku doakan kan ko hepy sentiasa mcm dulu-dulu..

ina's said...

maya : hehehe..betol ckp ko

puan : thanks puan...betol tu

makcik bawang