Monday, June 13, 2011

saya dikatakan berlagak, sombong???


Ada gaya muka orang berlagak ke korang??? Sombong ke saya??? Hmmmmm...tu persepsi orang terhadap saya. Siapa saya nak menidakkan atau nak melenting. Tapi jenuh la dok pikiaq 2 hari 2 malam (yer ker??) tang mana saya berlagak??? Belah mana saya sombong????


Saya dapat tau pun dari Su, adik saya. Gigih makcik tu bawak saya jauh dari sedara mara supaya takde yang dengar semata nak mengabarkan cerita yang saya rasa nak gelak pun ada nak marah pun ada nak meroyan pun ada. Alasan yang mengatakan saya berlagak atau sombong itu adalah tidak releven langsung. Tak sangka sedara sendiri buleh kata gitu kat saya. Dia kata saya sombong sejak saya dah beli rumah dan tukar kereta. Alo..lo...lo..... macam kanak2 la. Buat apa saya nak sombong sebab rumah saya tu bukannya banglo 4 tingkat atau rumah yang berharga RM sejuta. Umah setingkat je wok...tu pun bukaan dia sekangkang kera je. Tukar kereta menjadikan saya berlagak?? hahahhaa....nak gelak ni..nak gelak...Kereta buatan Malaysia je....bukan Porche atau Ferrari. Itu pun untuk kegunaan jangka masa panjang.Adoiiiiii....perangai manusia ni susah nak jangka. Susahnya nak puaskan hati orang.


Seingat saya la, bila terjumpa kat Giant waima kat trafik light pun saya tetap tegur dan gelak2 tapi tang mana yang kata saya sombong, saya sendiri pun tak jumpa jawapan untuk statement dia tu. Haiiihhhhhh.....atau mungkin masa berkumpul dengan sedara mara saya lebih suka diam dan buat hal sendiri kot. Yer la, kalau si A nak up diri dan B pun nak up diri, makanya saya lebih suka jadi pendengar dan buat apa nak menang jugak dan biarkan A dan B itu terjun dengan labu2 nya. Saya lebih suka jadi diri sendiri dan layan karenah anak saya daripada dok "gebang" yang tak tentu betul atau tidak. Dan perlukah saya hantar memo nak bagitau saya nak tukar kereta atau letak iklan kat front page Harian Metro semata nak bagitau saya beli rumah?? hohoho....lain la kalau saya kawen dengan retis atau VVIP.


Biorkan la mereka...ada aku kesah??? walau ada rasa tak puas hati........

1 comment:

MayaYunus said...

tu lum ko bawak kapal selam p opis, lum anta iman g skul naik eroplen,,dah meracau camtu sekali,,ko wat smbong je pasni ngn sedara ko tu, baru depa tau,,

makcik bawang