Sunday, July 3, 2011

pengalaman pertama mereka

Haluuuu..rindu dengan saya??? hahaha sape ko nak orang rindu rinduan...??? bajet blogger terpemes sekejap...Lama kan saya tak update. Bukan takde idea tapi sekarang ni tengah sibuk mentelaah novel Stanza Cinta. Lama giler nak kasi khatam itu novel tapi sekarang dah abis satu novel dan saya sambung ke novel baru pulak - PERGILAH AIR MATA...terbitan kaki novel dan tulisan Hanni Ramsul.

Best jugak la novel Stanza Cinta, part sedih tu sampai meleleh ayaq mata ni. Biasalah korang, saya kan drama queen...hehehe


Ok..ok nak citer pasal pengalaman pertama anak2 saya naik komuter. Citernya semalam la. Nak dijadikan citer, En.Papa takde kat rumah sebab 2 hari beliau out station. Bukan atas dasar tugas untuk negara tapi untuk hobi beliau..huhu...macam biasa la korang, main scrambler masuk utan belantara sambil camping. Saya ni bila laki takde umah otomatik otak ligat cari idea nak bawak anak2 berjalan. Bila laki ada otomatik jugak saya tak tau macamana nak hidupkan enjin keta dan tak jumpa tang mana gear tu duduk..hehehe....



Sebelum keluar awal2 lagi saya bagi budak2 tu makan. Siap ugut lagi kalau tak makan takleh jalan. Kemain laju je masing2 nganga mulut. Dah siap segala terus je ke stesen Senawang. Bagus jugak ada stesen komuter kat Senawang ni. Kot la sesiapa yang keje kat tengah2 bandar Seremban tu tak payah nak drive harung jammed, parking kat stesen Senawang naik komuter dan turun je kat stesen Seremban. Jalan kaki sikit, sambil tu buleh kuruskan badan....hehehe....kalau ada la stesen komuter atau LRT kat Seremban 2 tu dah lama saya buat gitu....; p


Dan saya suka sangat sebab kat stesen Senawang ni parking pun senang, tambang untuk saya dan Iman hanya RM1.50 je untuk perjalanan sehala.




Kami yang purple.... : )

Nampak bulat kan pipi saya tu...mungkin faktor tudung kot ; p
Beg sandang tu adalah persiapan kot2 si Ammar mintak susu. Ada jugak makcik2 yang sama2 tunggu komuter dengan kami dok pandang2 lain macam je. Mungkin jugak dorang ingat saya lari dari rumah...hehehe..ape2 la makcik...





Suka betol2 budak dua orang ni bila dapat naik komuter. Walaupun jarak perjalanan tu dekat tapi dah cukup buat budak2 ni melompat2 suka. Dan sebagai hadiah di atas sikap dorang yang tau duduk diam, dengar cakap dan pendek kata budak paling baik untuk hari semalam, saya bawak pegi Giant pulak. Apa saja dorang mintak saya belikan tapi dengan syarat hanya makanan saja. Mainan dilarang sama sekali...hehehehe. So, En.Papa kalau nak masuk hutan amazon sekali pun saya tak kisah asal duit belanja di 'up' kan sikit....

1 comment:

Yaty Minhad said...

senang kan sob ada komuter kat senawang..org pun tak ramai..anak2 la seronok!

makcik bawang