Tuesday, August 9, 2011

main bunga api


Puasa tahun ni saya rasa meriah sangat. Sebab ape?? sebab saya ada 2 hero yang menggamatkan suasana. Semalam lepas En.Papa hantar saya balik rumah dia keluar balik untuk jemput Iman kat umah MIL saya. Tinggal la saya berdua dengan Ammar untuk siapkan juadah untuk berbuka. Semalam menu simple je - sambal sardin, kobis tumis air...simple sangat sebab dah jenuh mikir nak masak ape. Iman balik je terus tayang kat saya dia ada bunga api dan mercun pop pop. Katanya Atuk dia belikan kat pasar malam. Mungkin kat Param kot. Dek kerana semangat nak main bunga api makan pun kena paksa sebab kalau ikutkan hati dia time tu jugak nak main bunga api.


Malam lepas Isyak En.Papa temankan dorang main bunga api dan malam tadi jugak En.Papa tuang sembahyang terawikh : )



Ammar hanya dibenarkan main mercun pop pop je



Hanya kami anak beranak je yang gamatkan lorong umah kami tu. Jiran2 lain semua dok berkurung dalam umah. Dah dekat setahun saya pindah kat sini, saya masih belum kenal lagi kesemua jiran2 saya. Hanya 4-5 bijik umah je yang sudi bercakap dengan saya. Yang lain tu buat hal masing2. Ada tu bila kita senyum angkat tangan terus buat muka sombong..elehhhh tak heran la...opppsss puasa...hehehe



Tengah seronok2 main bunga api tiba2 kaki Ammar terpijak bara bunga api..ehhh bara eh??? hentam la tapi yang pasti ada bara kecik jatuh dari bunga api yang Iman main tu dan Ammar terpijak...berlubang kaki pakcik kecik tu. Terus nanges sambil ngadu "atit...atit..."

hahaha so comel je bila dia cakap gitu. Korang nak tau, Ammar dah pandai cakap sikit2. Nanti ada entry pasal dia ye. Tapi kan, perkataan serik tak ada dalam diri Ammar. Lepas je En.Papa letak minyak gamat terus dia menggasing. Tahukah adik2 makna menggasing??? hmmmmm dia jadi lasak semacam. Macam takde ape2 terjadi...dan nampak gayanya lepas ni main mercun pop pop je la...

No comments:

makcik bawang