Wednesday, August 3, 2011

Puasa


Selamat menyambut Ramadhan kat semua umat islam...sori yer lambat wish..dah puasa ketiga baru nak ucap. Saya tak sihat la...selsema + batuk + demam. Puasa pertama dah kena macam tu. Semalam saya mc dan arini masih tak sihat lagi. Nafas pun pendek je. Nak gi sedut oksigen macam malas tapi sampai bila nak tahan, yer tak???


Saya kan ada athma tu yang jadi gini bila selsema dan batuk yang giler2 punya. Sepanjang 2 hari ni saya masak sendiri tanpa tapau kat PARAM kecuali tapau sikit lauk dari umah MIL...hehehe. Rasanya bila masa sendiri ada kepuasan disitu dan bila sahur just panaskan aje. Untuk puasa pertama saya masak paprik daging, telur dadar dan sup ayam untuk hero2 kecik saya tu. gambar tak sempat nak amik sori yer...... ; ) dan semalam saya masak simple2 je sebab keadaan saya tak mengijinkan. Saya masak sambal ikan bawal cermin, goreng buncis ngan udang dan saya buat cekodok udang...pun tak amik gambar sebab lepas hidang2 tu saya ralit main dengan Ammar. Nanti bila ada menu best2 saya snap yer


Untuk arini belum plan nak masak ape. Tengok keadaan dulu sebab plan tadi waktu rehat tengahari nak gi hospital..nak gi sedut...payah la..tercungap-cungap bila bercakap. Akceli dah lama tak kena athma. tu yang jadi lupa macamana nak menyedut....


Apa2 pun selamat berpuasa semua dan semoga Ramadhan membawa keberkatan untuk kita semua .......

No comments:

makcik bawang