Monday, March 26, 2012

corat coret di Langkawi

Gambar tunggang langgang
biasalah penyakit M dah mari
huuuuu lega bila segalanya dah selamat
selamat sampai Langkawi dan selamat balik rumah
duit pun selamat walau ada certain barang tak dapat beli *sedih
saya nak story sikit pasal hal2 kat Langkawi dari mula driver start enjin van sampai la saya balik rumah
tapi mustahil kot saya dapat buat entry macam tu
kalau banyak sangat gangguan haruslah berepisod
kalau tak.....baca sampai muntah yer

gini kisahnya...20hb Mac 2012

subuh2 'sapie' lagi saya dah bertolak dari Seremban
seawal 4.30 pagi saya dah bangun
mengantuk toksah cakap sebab malam tu susah nak tido
macam2 pikir lagipun malam tu saya tido umah MIL
senang nak tinggalkan budak2 yang nyenyak tido
hmmm..dah lama kan, tak bangun awal macam tu
dalam liat2 tu terpaksa la jugak : (


Sampai Putrajaya dalam pukul 6 pagi
tak payah nak rushing2 sangat sebab van akan gerak dari Putrajaya pukul 7 pagi
bagi saya biar saya menunggu jangan orang tunggu saya
maklum la saya ni jenis kelam kabut sikit
mula lah semua tak kena


Keluar dari Putrajaya je dah pukul 8..dalam hati ni risau gak kalau lambat sampai
tapi diam aje sebab bukan saya yang drive
kalau lambat pun bukan saya sorang je
ada 6 orang dalam 1 van
3 dari Putrajaya dan 2 dari Bukit Aman
perjalanan berjalan lancar dan sempat jugak saya lelapkan mata ni
tak silap saya kami sampai kat jeti Kuala Kedah dalam pukul 2 lebih kot sebab kami naik feri pukul 3

ini adalah 1st time saya naik feri ke Langkawi
sebelum ni pernah gak gi Langkawi tapi bukan dengan feri
ada jugak la mabuk laut tapi takde la serius
saya buat2 la pejam mata sambil dalam hati berdoa moga2 semua selamat
seriau der.... mane nye tak...


yang ni kawan baru saya dari IPD Putrajaya - Riffa (baju coklat) dan Hanim
2 orang dari Bukit Aman tu saya dah delete gambar dorang
hah yang tu citer kendian yer anak2


saya dengan Kak Na...



sebelum naik feri kena bergambaran dulu
baru la ada bukti



muke orang tak cukup tido
tu pasal sampai hari ni - Isnin saya mabuk tido
tengah duduk tengok tv pun mata nak lelap


Bila sampai kat Jeti Kuah dah ada urusetia yang tunggu kami
dari Jeti ke Pulapol amik masa dalam 20 minit
dan kalau korang nak tau, Pulapol sebelah je dengan airport
buleh tengok kapal terbang turun naik
hehehe belakang dewan tempat kitaorang berkursus lak buleh nampak laut
kiranya saujana mata memandang la


makan minum memuaskan
dan tak heran la berat badan saya bertambah
adoiiii.....
kat pulapol ni jangan nak berangan dapat bilik yang selesa macam kat INTAN
tapi ok la dari dorm kat IPK tu
mungkin sebab Pulapol Langkawi ni baru lagi makanya semua perabot adalah baru
saya dan kawan2 IPD Putrajaya dok dalam dorm yang sama


saya selesa berkawan dengan dorang2 ni - Hanim,Riffa dan Kak Na
kira sekepala la
buleh bergurau secara kasar atau halus
kiranya saya jadi diri saya sendiri
kalau tak...maunya seminggu saya jadi Ustazah Pilihan..hehehe


kalau korang nak tau kalau pegi kursus ni, macam2 perangai kita buleh tengok
kadang2 kelakar pun ada
ada yang ala2 ustazah pilihan pun ada
ada yang lagak macam diva..berbulu mata pelesu time kursus..adoi..lawak2
yang sombong bajet cun pun ada
tak kurang ada jugak yang suka tarik perhatian maksud saya nak glemer
hmmmm...ape2 je la tapi yang paling menyakitkan hati bila ada yang tak kenang budi
tu la....makhluk tuhan dari Bukit Aman tu
dah la menumpang orang lepas tu buleh pulan berlagak dan sombong bila dalam kursus
dasar lupa daratan punya orang
ceh... saya pulak yang emosi lebih padahal saya pun menumpang jugak
hehehe...


nampak gayanya korang, ada sambungan la pulak
mata saya dah separuh dah ni
maklum la tengah mabuk tido
seminggu tu tak cukup tido
mane yang ada aktiviti la....belum lagi mata tak buleh nak lelap sebab takut momok
heeeeeeeeee....takutttt...

2 comments:

makcik bawang