Monday, March 19, 2012

dugaan sungguh

2nd time saya berkursus bawah PDRM
yang pertama tahun 2010 dulu tak terasa sangat sebab kat IPK je
tapi kali ni..nuunn kat Langkawi..oversea u..ko ada...??
bunyik macam best je kan


tapi dugaan nak melangkah ke Langkawi sangat lah hebat dan saya takde la excited sangat
mane dengan si Ammar kena demam campak lagi, dan Iman yang demam tak kebah2
time siang memang sihat bila malam menjadi pulak demam dia
tu baru hal anak....tapi takpe la sebab saya percaya En.Papa buleh handle semua tu sebab dia memang buleh harap...tapi tu la..tak siok la kan....selalunya kalau anak2 demam saya memang risau sangat2..biar tak lena tido janji anak saya sihat dan dapat perhatian yang secukupnya
nasib baik dapat suami macam En.Papa...*bodek lagi sebab dia bagi duit belanja
hihihi


satu lagi dugaan adalah...transport..huh..*lap peluh
dah la saya sorang je peserta dari N9
mintak waran kapal terbang di tolak mentah2
katanya hanya tambang feri je buleh claim
walawei.....mentang2 aku kerani cabuk
ok fine..sedar diri
nak mintak keta dan naik secara couple dengan driver dari Seremban ke Kedah tidaklah saya berani....biasalah korang..retis macam i ni tak suke kalau berdua-duaan dengan orang yang tidak begitu fofular...hahahah...bajet
makanya....kena lah jadi mesra alam sikit untuk riki2 mane yang sudi tumpangkan hamba yang hina ini..kira darab tambah tolak semua..saya pilih IPD Putrajaya
banyak2 nama saya berkenan untuk berhubung dengan Riffa Zamrud
unik, kan nama dia...?? dan dia sangat lah baik hati untuk tolong tumpangkan saya
selang sehari saya akan sms dan called dia
yer la kan..nak tumpang orang kena la bermanis mulut
akan tetapi..ada sorang Kopral yang eksen nak mampus bila saya called dia secara peribadi
kononnya kena la mintak izin dengan si incas, kan
kang terkejut lak tiba2 ada umat dari mane entah datang nak tumpang
ayat sikit punya berlagak padahal seminggu sebelum kursus saya dah booked dan si Riffa dah confirmkan dengan saya yang transport dari Putrajaya ada kosong
dalam hati.."sabar ... sabar..."
macam la van polis tu pakai duit gaji dia
ikut bahasa kasar nak je saya cakap "macam la mak pak ko beli"
tapi...mak pak tak bersalah dalam hal ni
tak baik babitkan dorang


Saya bagitau En.Papa nanti bila salam2 dengan driver tolong la huluq2 sikit duit kopi dorang tu
atlis ada budi bahasa..nak pakai duit saya tidak la sebab makcik ko ni belum gaji lagi
takpe la En.Kopral....arini awak berkira dengan saya....sok2 tak tau lagi sebab kita kena pikir apa nasib pewaris kita akan datang...tak pasal2 bil celcom saya melambung dek sebab awak pok pek pok pek berkira nak tumpangkan saya..anyway..terima kasih sudi selitkan saya dan saya berjanji tak akan merungut kalau2 keadaan tak selesa

good nite...

No comments:

makcik bawang