Saturday, June 23, 2012

father's day di KL


Father's day aritu korang gi mane???
saya sefamily gi Aquaria KLCC
ekceli dah lama saya dan En.Papa janji dengan budak2
dan kebetulan masa father's day minggu lepas la baru tertunai janji kami kat dia
sebelum tu kami dah bagi syarat kat Iman
kalau exam dapat banyak A Ibu ngan Papa bawak jalan2
ala...korang, budak2 umur 5 tahun punya exam memang la senang nak score A
kiranya ni permulaan nak bagi semangat kat Iman la
lagipun perjalanan untuk Iman mencuba masih panjang lagi
tadika ni hanya permulaan
makanya saya tak buleh nak bangga2 kat kawan2 pejabat yang Iman terbaik
apa yang penting saya sentiasa doakan untuk dia

dari Seremban kami naik komuter
sengaja nak bagi anak2 merasa naik komuter walaupun sebelum pernah naik dari Senawang ke Seremban
tapi ini adalah pengalaman pahit untuk dorang bila perkhidmatan komuter amat mendukacitakan
patut perjalanan buleh jadi sejam dah jadi dekat 2 jam
dah la aircond rosak lepas tu bersesak-sesak mungkin sebab ari cuti, kan
fuhhhhhh sabarrrrr aje lah......berpeluh dahi berlecak ketiak
lepas ni idak ler kot


sampai KL Sentral terus brunch (brekfast + lunch)
sebab ape brunch??? sebab target buleh sampai awal
konon2 bekpes kat KL Sentral pastu Lunch kat KLCC 
tapi nasib x elok sampai KL dah tengahari
makanya singgah mana yang sempat aje
settle semua terus amik lrt ke KLCC
hehehe...kredit untuk saya sebab En.Papa macam kagum kat saya sebab semua berjalan lancar
hihihi....memang awal2 lagi saya dah study macamana nak beli tiket kat stesen mana nak turun
kan dah menjadi agenda tahunan saya dengan As soping kat Jalan TAR
makanya semua berjalan lancar.....


Tempat pertama adalah di Aquaria
tengok hidupan laut
umat manusia punya la ramai termasuk geng rombongan budak2 sekolah


bila tengok pirana ni teringat muvie piranha
hehehe.... haip mesti korang teringat adegan pirana berebut nak makan dot dot dot, kan
hihihii....tak senonoh la pirana ni



peace dari Iman



kebetulan aritu nasib kami baik sebab dapat tengok secara ikan2 diberi makan
saya kagum betul tengok ikan2 tu jinak dengan 'tukang bagi makan' ikan2 kat situ
dasat betul la ayat saya sejak cuti panjang dari update blog
korang tak tau jenuh saya taip pastu delete pastu taip lagi
bila dah kagum tu mula la saya berangan nak belajar menyelam
bestnya bila ikan2 keliling kat kita rasa macam mermaid la pulak
hihihihi....ceh berenang pun tak tau ada hati nak menyelam
 

niat hati nak naik jambatan kat menara berkembar tapi tiket untuk aritu dah habis
nampak gaya nya kena datang lagi la ni
tapi mungkin bukan dengan komuter sebab Iman kata "tak best naik ketapi, panas"
kami lewat sikit je sebab sebelum tu saya gi tukar diaper si Ammar
dari pagi tak tukar2
pastu nyusukan dia, on da way nak ke menara 2 sempat pulak tengok fashion show
kat situ je dah baper minit
sambil tengok sambil berangan nak catwalk macam model2 tu
kagum kejap bila tengok perut dorang kempis
bila En.Papa dah bagi hint yang dia bosan kat situ baru la gerak
tapi tu la, takde rezeki nak naik aritu
nanti2 lah yer anak2

dalam planning nak ke Jalan TAR tapi dah macam lewat la pulak
ni semua salah komuter la ni
kalau tak lewat mesti saya dah sebat 5-6 helai kain ela *taknak kalah
ishhhh.....


Time balik amik lrt turun kat Pasar Seni
saja nak imbas kenangan masa bercinta dulu kami singgah Pasar Seni jap
hehehe...dulu2 masa cinta2 ngan En.Papa kami suka gi Pasar Seni
nak kata saya ni peminat seni takde la
lukisan pun kantoi : p
entah saya pun taktau kenapa buleh pi dating gi Pasar Seni
ada gak pi KLCC, KL Tower
tapi paling kerap Pasar Seni gak
hahaha...entah apa2....

 

Balik tu naik bas SKS
tak payah susah2 ke Puduraya
terus lintas jalan dari Pasar Seni terus naik bas
kalau korang nak tau, masa naik bas ni saya main belasah je
buat2 konfiden padahal tak yakin yang bas tu ke Seremban
tapi bila tanya memang betul pun
huuuuuuuuuuuuu lega....kalau tak kena kutuk 44 hari dengan En.Papa
tak tau tapi berlagak tau....hihihi

Tiket masuk ke Aquaria untuk dewasa RM35 (MYkad) dan kanak2 RM25. Umur tak pasti tapi kanak2 umur Ammar masih lagi free.
gi la tak rugi bawak anak2
macam2 jenis hidupan laut dorang buleh belajar

note : cantiknya Neelofa ni (drama Dibah Lori kat TV3) patut la Si Anzalna cari pasal dengan dia
*update blog sambil tengok tv

2 comments:

ietams said...

kesian budak2 tu dpt pengalaman tak best naik komuter

MayaYunus said...

penah sekali 2 bawak mia naik tren,,oleh sbb mulut dia manyak munyik, cukuplah sekali 2 tu je,,,he³,,,

makcik bawang