Monday, July 23, 2012

cerita di bulan puasa

Salam...

Korang puasa tak..??
hehehe..saya puasa tapi takat arini la tak tau esok lusa

hari ni hari yang ke -3 kita semua berpuasa, kan
dah dekat2 nak balik ni rasa malas pulak nak nak buat keje
saya plan untuk menu arini ingat nak masak sambal udang, sup fucuk ke pucuk ngan telur puyuh pastu goreng ikan kot. Yang simple2 aje lah. Lagipun hari bekerja ni baik aygn simple2 je. Puasa pertama saya berbuka kat umah MIL. Tak ramai yang balik cuma family saya dan family Pija je dan ipar2 yang masih bujang je. Iman berjaya puasa sampai pukul 10.30 pagi. Itu puns ebab dia tengok Ammar makan nasik. terliur la kot. Semalam pulak saya berbuka kat umah Mama. Punyalah banyak makanan sebab kami buat potluck. Saya bawak daging masak lemak cili api, bubur jagung dan ikan cencaru bakar (kes tak dapat makan masa kat PD). Lain2 ada kari ikan, sambal sotong, badak berendam. Iman dapat bertahan sampai pukul 12.30 je. Tu pun alasan yang sama sebab tak tahan tengok adik dia makan. Puas saya sorok2 tak kasi dia nampak. Yer la kan kira ok la untuk budak2 umur 5 tahun macam Iman tu. Tapi semangat nak bertawarikh tu saya puji. Kemain lagi dia. Siap tak bagi Papa sembahyang maghrib kat umah. Hmm... semoga Iman kekal macam tu yer, nak.


Opis saya dapat pelepasan balik seawal kul 4 tau. Tapi tu la..kena gilir2. kat pejabat IP ni kami buat cabut undi. Turn saya ari Rabu : (...
Takpe la janji dapat balik awal, kan. Time2 bulan puasa ni saya teringat kenangan masa saya dok berulang Putrajaya - Seremban. Rasa masa tu cepat je sebab keluar opis kul 4.30 lepas tu masa banyak diabiskan dalam bas. Sampai2 sini dah dekat2 nak berbuka. Memang jarang saya masak dan kalau masak pun kalau dapat sampai awal sebab jalan elok clear je. Pastu aktiviti saya dengan As gi jenguk2 jualan Puspanita tak pun gi Alamanda. Bestnya masa tu.. tak rasa penat pun. Masa sahur tadi saya dok menung kat sofa, pastu cakap kat En.Papa....

saya : kalau dulu time ni dah siap2 nak gi keje
En. Papa : a'ah
saya : naik bas terus tido sedar2 dah sampai opis pastu sambung balik. Aritu orang mimpi Abang Mizi, As, Yati...bestnya masa dulu2
En. Papa : kenapa??? nak tukar Putrajaya balik ke???
saya : (hanya diam)


Hmmmm... tak mungkin semua tu dapat saya pusing balik. tapi kerinduan saya kat dorang dah terubat sebab baru tadi dapat cakap dengan As dan Abang Mizi. Saya bagitau dorang yang saya mimpi dorang *sayu
takpe..2 minggu lagi saya nak datang antar kuih raya kat dorang. hehehe....
Rasa macam nak singgah param tapi takut tak sempat. Tekak ni dah terasa-rasa sambal udang saya tu.Kalau sempat saya update malam ni sementara En.Papa gi terawikh kalau tak..sok2 la..kalau tak jugak...tiada lagi la..hahahha


ok la..nak kemas meja pastu nak punch card then..calooo..selamat berbuka semua...

No comments:

makcik bawang