Monday, July 23, 2012

menu hari ke 3 puasa

Macam yang saya janjikan petang tadi, kalau sempat saya buat entri pasal menu hari ni. Hehehe...Ammar saya dah umpan channel 613. Iman dan En.Papa gi surau. Semua keje saya dah settle kan termasuk iron baju keje kecuali lipat kain. Tiba2 pulak rasa penat ; p

Macamana tak penat, balik umah masak dalam keadaan kelam kabut lintang pukang. Dah macam peserta masterchef pun ada. En.Papa jemput saya dah pukul 5.20 gi kedai beli barang lagi, jalan sesak sebab orang berpusu-pusu nak balik umah, nak ke param. Hadoiiii tu semua la tu..dugaaannnnn....
Sampai umah dah pukul 6.30..memang bersilat la nampak gayanya ni


Ni bukan apron untuk penyingkiran yer...huhuhu
masa masak tu saya terbayang kan Chef Joe dok kata kat saya

"masa tinggal lagi 30 minit.."

phewww....keluar peluh jantan saya...hehehe..Nasib baik En.Papa dah bawak Ammar gi jemput Iman kat umah MIL..kalau tak..kejap2 nak air..kang kejap2 nak viitagen. Mula la suara tarzan saya keluar. Dah kurang pahala puasa saya : )




Lebih kurang 30 minit nak berbuka. Masa ni budak2 kat luar dengan Papa diaorang. Tapi ada jugak iklan selingan nak itu ini. Dengan Papa taknak pulak mintak time saya berpeluh-peluh masa tu la nak vitamin.Hangin je....


Sambal udang hasil air tangan saya. Bukan udang yang size M atau L tau. Tiba2 teringin nak makan sambal udang kertas.Sedap...2 kali saya tambah : D



Sup fucuk + sohoon + carot + telur puyuh....untuk anak2 jugak..senang


3 pieces pisang goreng hasil air tangan MIL..2 anak2 dah makan saya dengan En.Papa kerat 2 je. Janji merasa. Nak buat sambal belacan dah tak sempat itupun masa azan ikan goreng dalam kuali lagi. Tu sebab takde gambar. Walaupun simple saya tetap bersyukur sebab masih sempat untuk masak dan makan sama2 dengan En.Papa. Orang lain entah makan entahkan tidak. Cer bayangkan orang yang tengah2 traffic jammed tu....ishhh kesian....


Esok tak rancang lagi sebab tekak belum mengidam ape2 lagi...hahaha

No comments:

makcik bawang