Tuesday, July 17, 2012

penat part 1

 Huh...*lap peluh
berzaman nak siapkan entry ni dan akhirnya siap jugak
lagipun dah dekat2 nak puasa ni rasanya tak sesuai kot letak entry dah basi


ok lepas sports and family day aritu kami gegas2 balik Perak
gegas2 tu maksud saya bukan balik sebab ada emergency
dah lama planning tapi tiba2 pihak tadika Iman tukar tarikh ari sukan pulak
makanya balik lepas acara tu la kami berangkat
malam sebelum saya dah siap2 kemas barang
lagipun kali ni Mama dengan Su ikut sekali dan tumpang keta saya


highway kalau bukan ada hari perayaan memang cun
takde jammed yang memenatkan cuma jammed sikit2 sebab excident aje
gi R&R pun tak sesak dan tenang je nak membuang
hehehe


sampai Bagan Serai dalam pukul 8 kot
Makcik saya dari Sg. PEtani pun ada balik so, meriah la umah nenek
kesian nenek....takde kawan sejak arwah meninggal 2 tahun lepas
anak2 semua jauh2 dan dah bekeluarga
kecuali Pak Uda saya yang masih teruna
hahaha..teruna terhangat kot


Malam tu lepas makan dok berkumpul sambil borak2
ofcoz la tido lewat tu belum lagi susah nak tido sebab beralih tempat tido
penat memang penat sebab pagi sebelum tu dah sibuk kat sekolah Iman



Pagi Ahad lepas sarapan zassss.... ke Gerik pulak
lagi berganda kepenatan saya
Saya ke Gerik sebab nak lawat Abah
kan Abah saya sakit buah pinggang
sekarang ni 3 kali seminggu dia ulang alik ke hospital untuk cuci buah pinggang
dari kampung nenek ke Gerik ambik masa lebih kurang 2 jam
itupun ikut jalan kampung
ikut Selama, Felda Ijok dan potong sebahagian daerah Lenggong then baru sampai Gerik
sampai ngam2 waktu lunch
hehehe..pandai tak saya set time??



Abah dok kat Felda Bersia, Gerik Perak
alamat penuh taktau...hahahah


Pintu gerbang yang menyambut kedatangan kami : )

Sampai2 je Makcik (my stepmother) dah jamu ayor
saya panggil makcik sebab tak biasa nak ber'mak' dengan dia
tapi Abah suruh panggil Mak...makanya saya TERPAKSA bertalam dua muka
tak baik, kan.... sori
saya tetap hormat dia sebagai seorang mak

Abah ngan Makcik keluar kejap sebab nak beli buah durian
katanya durian kampung kat gerik ni sedap2 dan lemak2
saya pun taktau camne lemaknya durian tu
sebab saya tak makan durian
Abah kata saya adalah warganegara Malaysia paling rugi sebab tak makan durian
hahaha..yer la tu banyak lagi buah yang saya buleh makan la





tak makan durian manggis pun ada
rambutan pun buleh
Iman kemain lagi makan rambutan padahal tengah kroh kroh dengan batuk dia tu

macam biasa lepas jadi pacat kami permisi nak pulang ke bagan Serai balik
saya tengok Abah hepi sangat aritu
sampai dia kata dah lama Abah tak makan banyak macam arini
hmmm...
Su tak ikut walaupun dia tumpang saya balik Bagan Serai
malas nak tanya lebih2 kenapa taknak ikut balik Gerik

Bila balik Bagan Serai penat saya jadi berganda
sebab ape??
nantikan part 2


1 comment:

MayaYunus said...

sedapnya doyan,,,,dan ammar ensem..

makcik bawang