Wednesday, July 18, 2012

hepi besday ayip a.k.a arif


Hepi besday to Ayip
dah setahun si Ayip
dulu masa sebelum umur setahun langsung tak leh berenggang ngan Mak dia
sekarang dah buleh la bila kita panggil dia datang
sengih2 sambil tunjuk gigi dia tu
kadang2 saya gomol2 dia bila datang geram kat dia
hehehe
kek upin ipin tempah kat Emy


Majlis besday Ayip belah petang
dan memandangkan malam sebelum tu (Jumaat) Iman tido umah MIL tinggallah Ammar aje
kesian dia nak ikut Abang dia
kejap2 tanya "Abang ane??"
"Iman ane??"
"Along ane??"
bila saya kata tido kat umah uwan dia pun nak ikut jugak tido umah uwan
nanti2 lah yer bila Ammar dah besar sikit


Alang2 tinggal bertiga kami sarapan kat luar aje
lepas sarapan kita gi cari hadiah Ayip sambil gi tempah langsir untuk raya
kan saya ada bgtau kat entry yang lepas2 yang saya nak cari langsir raya


nasik lemak takde sambal dengan telor rebus satuuuuu... : )



kat umah dah plan nak kaler lain tapi bila sampai kat Nagoya aje terus tukar plan
orang hati tak tetap memang macam tu
nak pulak Nagoya tengah sale
mau nya tak rambang mata
saya tempah terus kat Nagoya sebab dah biasa kat situ
lagipun kat Nagoya harga upah untuk sekeping hanya RM6
memang kat tempat lain tempah percuma tapi korang kena tau yang harga semeter tu jadi berganda-ganda harga dia
contohnya patut Rm7 semeter jadi berbelas ringgit untuk semeter
so..pandai2 la korang survey2 yer



saya dengan En.Papa sempat singgah kat tempat kami dating dulu2
kami lunch kat Bazaar, Jalan Lee Sam
kalau korang nak tau kat situ la tempat kami selalu dating masa muda2 dulu
macam la dah tua sangat...hehehe
makcik yang jual air kat situ pun masih kenal dengan kami lagi
hohohoho...kira maintain lagi la kan...???



Eh dah melalut pulak
tajuk entri pasal besday Ayip tapi dah melalut ke cerita langsir  dan kisah silam saya
hahaha...saya memang gitu
maafkan saya ye


tak lama lagi Ayip nak dapat adik tau
agak2 girl ke boy???
tak kisah la kan janji omak dan adik dia sihat
bila dah ada adik nanti Ayip tak leh manja lebih2 tau kena banyak mengalah dengan adik
jadi abang yang baik, tolong mak jaga adik


Atok bacakan doa untuk kesejahteraan Ayip dan semua...aminnn
majlis ni untuk adik beradik dan family Induk (mak sedara belah En.Papa) aje
lagipun adik beradik campur dengan cucu dan menantu pun dah ramai
kami semua buleh abiskan semua makanan tu
: )


Besday Ayip 12hb Julai dan Anip 14hb
yeayy..tak lama lagi Anip nak jadi Papa
bertambah la cucu MIL saya
tahniah kat Anip and Ain.... : D



hari2 besday Iman dan setiap bulan jugak besday Iman
over ok Iman ni...dia pun nak potong kek orang lain
kalau kek dia mati2 tak bagi orang lain usik


jemput makan semua


saya dengan biras to be
hahaha...
buleh pulak saya ber 'awak awak dengan dia
macam la muda sangat, kan


ada mi kari ada satay ada naget ada kek gula hangus
citer pasal kek gula hangus ni rasa saya MIL punya yang terbaik
sampaikan Mama saya nak beli kek gula hangus dia
nak pulak time panas2 segar dari oven
pergghhhh....slllrrpppp
nasib baik bukan bulan poser
hehehe


untuk Ayip a.k.a Muhammad Arif ... hepi besday yer
panjang umur murah rezeki
jadi budak baik dan bijak
jangan nanges2 tau
cubit nak...????
hahahaha

1 comment:

MayaYunus said...

muka combination iman dan ammar,, neway, epi bday dear,,

makcik bawang