Thursday, July 19, 2012

seafood ke chinnese food

Dua dua jadi pilihan saya sebab saya suka makan
ada yang tengah ganti puasa ke??
sori eh...?? tak sengaja
hehehe
tutup dulu la nanti lepas buka puasa tengok balik blog ni ; )

Lepas besday Ayip Sabtu lepas En.Papa ajak gi PD
dia nak balas dendam balik sebab masa Mama belanja aritu kat D'terapung takde pepahat
kat telinga saya ni dengar nak makan seafood kat Linggi *dasar kurang pendengaran
rupanya kat tempat yang sama jugak cuma bukan kat D'terapung la
sebab kat Medan Ikan bakar MPPD ni ada 4 kedai makanan laut selain D'Terapung
Memandang kan masa kami datang tu malam minggu so ramai la umat manusia kat situ
tapi nasib kami elok sebab ngam2 masa sampai ada meja kosong
mungkin dorang bercuti kot sebab tengok parkir hotel2 kat PD ni semuanya full
satu lagi kan minggu ni dah nak puasa

Masa makan aritu hero2 saya 'pengsan' sebab kepenatan main siang arinya tu
kejut2 pun tak bangun kecuali Ammar yang tiba2 muntah
nak kata mengigau muntah tak jugak
mungkin siang tu terlebih minum ais
hangin je sebab dia muntah atas badan saya
dari tudung sampai la ke t-shirt yang saya pakai semuanya kena muntah
sebelum dia muntah tu saya tak terasa-rasa yang Ammar akan muntah kejap lagi
dan akhirnya memang betul pun
hebat tak naluri seorang ibu...??
hebat kan???
sempat saya bawak lari dari orang ramai sebab takut ada yang meloya bila tengok muntah
nasib la En.Papa ada bawak t-shirt lebih dan saya pulak ada spare tudung
kalau tak...free hair la akak ko malam tu
hehehehe

siap tukar baju basuh2 muka Ammar terus ke meja sebab dah tak sabar nak makan
hehehe...dasar kuat makan
padahal siang tu melantak mee kari ngan satay tak beringat
masa makan Ammar sambung tido balik
hehehe...bagus..anak yang memahami



butter prawn
sedap...


pepahat masak pedas idaman pok cik Hadi
dia minta masak cili api tapi yg ni jadinya
ok la tu....tak la menceceh air liur tu sebab ngidam pepahat


ketam masak pedas gak
sedap tapi tak buleh lawan yang kat Alai



kerang rebus yang konon2 nya nak maintain kan darah saya yang rendah tu
malam tu kami tak order ikan sebab ikan dah licin
yang ada pun ikan siakap ngan kerapu je
saya nak ikan cencaru bakar
aduhhh..terbayang cencaru bakar
ayokkk abis la menceceh air liur saya ni
hahaha....



baju merah ngan tudung kelabu....dah malam takpe
tak payah nak sendondon bagai
kedai ni kan, kalau dari parkir Medan MPPD ni korang gi yang belah kiri
datang awal dapat la semua seafood kat situ kecuali ikan jaws
hahaha..pandai tak saya buat lawak???
gelak la...tima kasih... : )




kat entry pasal Mama belanja makan tu saya tak bagitau pun petanda untuk ke sini
ok kalau korang dari Teluk Kemang atau pekan PD korang akan nampak hotel Costa Rica
dan jalan sikit ke depan korang nampak la Medan Ikan Bakar ni
jalan tu maksud saya drive secara slow la..jangan pecut semacam je
nak jalan pun takde saper marah
ok la tu buleh pecahkan lemak2 terkumpul
hehehe


ok..tamat sudah entri pasal seafood mari kita layan pasal chinese food pulak
keje2 saya dah siap tu sebab saya layan blog ni
sekali lagi pesanan untuk yang ganti puasa..tunggu lepas berbuka tau
huhuhu...

semalam lepas seminar kat Pusat Dakwah, Paroi saya berdating dengan En.Papa
kan status kat FB saya bagitau yang saya ada seminar pagi tu dan petang tu masuk pejabat
dah kat opis takde orang kena la masuk
sebelum tu ajak En.Papa makan dulu sebab nanti bini dia akan merapu2 macam orang meroyan
sebenarnya buleh je makan kat Pusat Dakwah tu tapi saya malas nak beratur panjang
lagipun saya nak kejar masa nak masuk opis
kata kerani tersohor


bincang punya bincang last2 decide nak try chinese food
kalau ikutkan saya memang tekak melayu asli
tapi nak gak try chinese food kat Pak Tam Kopitiam
kami tak cuba banyak menu sebab takut membazir dan mendukacitakan
tetapi...apa yang terkeluar dari mulut ni hanya
"usishhhh sedap nya..sedap kan bang..."
si suami hanya angguk saje sebab takut bini sentap


shark fin tauhu
sedap giler ok
pas raya nak repeat lagi



ini 1st time saya rasa
kalau kat kedai tom yam kailan goreng dengan ikan masin atau belacan tapi ni special sangat
kailan special...nama menu ni
kailan diracik macam bunga rampai dan digoreng garing
sedap sangat..macam seaweed
pastu tabur bilis halus atau bilis geragau



chicken lemon pun sedap
licin tau
tunggu la pas raya ni saya akak ke situ lagi
nak ajak Mek sebab dia pencinta makanan


gambar suasana kat Pak Tam Kopitiam - selepas ini akan disebut PTK
eceh macam dalam agreement lak
PTK ni kat Seremban 2 bersebelahan hotel Potato
kalau saper tau kilang Yakult korang terus je dan masuk simpang kanan selepas pintu gerbang tu
pastu masuk simpang kiri dan kanan semula
kiranya kena tawaf sikit kawasan rumah kedai kat situ
keadaan kawasan tak membangun sangat




sempena bulan Ramadhan ni PTK buka tapi masa saya tak ingat
kang salah info korang salahkan saya pulak
hmmm..ada lagi yang menarik tentang PTK ni
tukang masak dia adalah bekas tukang masak Tunku Abdul Rahman
dia digelar Master Sifu atau nama sebenar dia Sultan Abdullah
orang dia kecik2 aje
kat PTK masakan adalah dalam konsep masakan cina muslim dan gerenti halal
harga pun masih di tahap sederhana
kalau sesiapa pencinta masakan cina muslim jemput mai la cuba masakan kat sini
kalau sedap datang lagi dan kalau sebaliknya itu selera masing2






1 comment:

MayaYunus said...

start belajo menahan napsu prepare tuk pose, kekdah mcm baru akil baligh,,hahaha,,, neway sume tu nmpak yummyyyiiiesss

makcik bawang