Tuesday, August 7, 2012

haiwan

Macam skema je guna perkataan HAIWAN. Saya buat tajuk camni sebab ada satu hari tu la..Iman buat permintaan kat kami..

Iman : Ibu...naper umah kita takde haiwan??
saya : (sambil tahan gelak) nak haiwan macamana?? cicak,semut,lipas kan dah ada kat umah.

*saya saje sebut cicak tu semua sebab nak uji dia

Iman : tu serangga la..bela la haiwan macam kucing ke, rabbit ke
saya : tanya Papa

Dek sebab kat mulut tu asyik sebut nak haiwan je satu hari tu lepas keje En.Papa bawak kami ke pet shop.
Kemain riang si Iman. Ammar yang taktau ape2 follow aje sebab bagi dia asal naik keta waima nak isi minyak pun dah kira gi berjalan...hehehe


Iman dan Ammar posing kat kedai HAIWAN...hehehehe



En.Papa tengah berkira-kiran ngan tokey pet shop tu. Dapat jugak diskaun walau tak banyak mane pun diskaun nyer tu...


Sangkar, rabbit 2 ekor,makanan dia dan botol air semua2 Rm200++. Saya dah lupa total sebenar tapi yang pasti RM200++. Kami beli sepasang jantan betina. Hok jate (jantan) Ammar punya nama Ciki dan yang tino (betina) nama Ciko.


Hitam (Ciki - jantan) dan hitam putih (Ciko - betina). Yang htiam tu kecik sikit dan aktif. Bila lepas kat laman kemain lagi. Segala urusan bersihkan sangkar dan bagi makan adalah tugas En.Papa. Tak koser saya nak buat semua tu.


Tapi semua ni dah jadi kenangan... Ciko dan Ciki bukan lagi milik kami..sob..sob..
Kami dah jual semua atas nasihat doktor. Kan minggu lepas Ammar demam sampai sesak2 nafas. Doktor kata elakkan kat umah ada kucing atau binatang yang berbulu.Nak pulak sejak ada haiwan ni saya jadi batuk. Kan saya ada athma dan Ammar mewarisi gen saya..huhuhu...
nasib Iman memahami sebab dia pernah tengok saya gi sedut gas kat klinik. Kami janji kat dia yang Ciki dan Ciko akan diganti dengan ikan.

Korang tau baper tokey pet shop amik Ciko,Ciki dan barang2 seangkatannya tu??? huh...RM26 aje...yer RM26...tak berbaloi tapi bak kata En.Papa bior rugi asal kami semua sihat. Dia tak mau pikir pasal untung rugi ni.

So..inilah entri pasal haiwan...selamat membaca... hehehe...

2 comments:

ietams said...

mesti iman frust kan..
jiwa iman same dgnn haziq.
haziq tu pun byk kali rekues dgn abahnya nak kolam ikan berfountain bagai siap dengan ikan ikan..aku dgn en abahnye awl2 reject. tak mau der kami aniaya haiwan.. tak terjaga kami nanti.

ina's said...

mula2 frust pastu leh time la..

makcik bawang