Thursday, December 6, 2012

entry lepas gian






arrggghhhh rindu giler nak upadate blog
bukan malas atau kering idea tapi saya tak tau ape dah jadi dengan blog saya ni
macam malam ni...buleh pulak upload gambar
kadang2 tu tak buleh nak publish...apakah???
kalau tengok punya la banyak entry yang berdraf
boikot saya ke haper
ok...fine..jangan boikot lama2 kat blog saya sebab blog ni tak femes mane pon
 blog ni hanya untuk catatan sendiri dan kalau ada yang baca..alhamdulillah...
duit Nuffnang pun bukan riban eh..so sila jangan merajuk wahai blog ku ....
#ayat pujuk

****************************

malam ni saya buleh la mengarang panjang lebar
kira lepas geram sebab dah lama tak membebel kat blog ni
Ammar udah pun saya bagi makan kenyang2..umpan channel 613 dan susu 7oz
Iman pulak tido umah uwan dia
En.Papa sibuk dengan aktiviti kejiranan beliau sebab Tok Mat..our MB nak datang bermesra dengan penduduk Taman Bandar Senawang
so....berblog sampai lebam
hehehe..takde la sampai lebam..nampak sangat penipu

***************************

Korang tau tak... saya baru aje elok dari demam
sob..sob..sob #mintak simpati
ok macam mengada-ngada pulak.... ; p
dua minggu ni saya terrrrrrrrrrrrrr...lalu bizi
eceh..huruf R terlebih pulak sebab nak bagitau kebizian tu
tang mane datang bizi tu saya sendiri pun taktau
tahun2 sebelum ni takde la macam ni
kadang2 saya dok menung mikir kenapa aku bizi tapi orang atas aku tak nampak bizi?
ke aku ni taktau nak bahagi masa?
last2 saya dah dapat jawapan tu....
senang citer..pas aku...aku... jugekkkk
dan yang menjadi masalah tu.....saya adalah tukang cuci keje2 tertangguh orang2 terdahulu
owhhh..kejamnya dunia..
tapi takpe..saya cuba berfikiran positif...
masa ni la nak latih diri jadi cekap
mane tau rezeki murah dapat jadik bos
#berangan tak sudah
dan...ketahuila korang..kalau saya jadik bos....
hmmmm..siap la si pemalas-pemalas di muka bumi ni
akan ku nyah kau dari hidup ku ini
saya akan pastikan staff saya semua yang rajin bukan kaki bodek
jangan cuba2 buatkan air untuk saya semata-mata nak suruh saya tutup mata
saya akan pastikan sharp pukul 8 dah ada kat tempat masing2 kecuali ada hal dan
pukul 5 baru balik..kalau yg overtime tu saya akan bagi ganjaran
pembahagian keje adalah adil dan saksama
ikut taraf jawatan
jangan pulak kerani buat keje pegawai dan pegawai dok ngarah tunjuk bizi bebenor
saya jugak nak staf saya celik IT
basic pun takpe..janji buleh buat keje
time pemberian cuti ikut turn
jangan lepas ko...ko lagi

no bodek2 becoz I is dislike...*ohmyenglish
ni..dalam kategori ape ek?? harapan atau angan2??
hmmm kalau ada yang terbaca sila jangan terasa tapi sebaliknya muhasabah diri
saya ni takde la perfect sangat sebab saya pon cuba baiki kelemahan diri sendiri
dan sejak kebelakangan ni saya perasan yang saya dah buleh kawal kemarahan saya sikit
tak macam dulu..asik nak stress je
keje banyak mana pon saya cuba rilex dan hepikan diri sendiri
bunyik macam suci je tapi tu la yang saya cuba buat
stress2 pon saya tak dapat ape2 sebab last2 saya jugak kena buat
kata nak gaji berkat...so... ikhlaskan diri
dan sebagai hadiah untuk diri sendiri yang berjaya kawal stress, saya nak beli wedges primavera
dari kelmarin saya dok usha
primavera je yang makcik mampu nak beli Jimmy Choo kenala puasa 2 bulan berturut-turu
tapi tu la..... tunggu bonus la sebab gaji awal sangat dan "awal" jugak la duit tu dihabiskan
yang ada pon untuk kecemasan
nak mintak En.Papa tak buleh sebab tu hadiah diri sendiri
tak pe..sabar...sabar...

selain tu saya jugak berjaya tak makan malam untuk tempoh 2 minggu ni
takde la sepanjang malam tak makan
kadang2 tu kalau gi jalan2 ke nak jugak makan kan cuma kurangkan aje kuantitinya
selain tu saya pakai felina inchloss
maklumla felina inchloss kan tengah pemes
bukak aje FB sana sini ada gambar felina inchloss
memang bagus tau felina inchloss ni
dalam 2 minggu pemakaian je dah kurang 2inci
ini tatak tipu punya sebab menipu adalah berdosa
saya nak tunggu sebulan baru saya nak timbang
kalau sekarang 61kg lepas ni biarlah turun 58kg pon dah ok
target nak 56kg sebab kurus sangat tak elok
nanti dah serupa bini popeye
so..marila kita pakai felina inchloss
beli la kat saper2 pon sebab dia memang bagus
tak panas dan wangi


huuuu...puas hati sebab dapat update
lepas ni saya nak baring2 luruskan pinggang
kalau rajin gosok baju dan kalau malas subuh2 esok la
sekarang kan cuti sekolah takde la kelam kabut sangat
gi keje pon orang hantar lepas tu ikut highway
ape nak susah..?? hehehe
gud nite semua

1 comment:

ietams said...

mudah2an impian mu tercapai dan berjaya!

makcik bawang