Wednesday, February 13, 2013

BR1M 2.0

Salam... alahai..sendu nya tengok blog ni
sunyi sepi aje...hadoiiyaiiii saya sendiri taktau macamana nak buat lagi
adakah sebab faktor umur?? faktor persekitaran??
hmmmm takde alasan dan jawapan di atas kesenduan blog ni
kadang2 tu ada tajuk taip 2-3 patah terus letak kat draf
nak buat macamana...idea melayang
kang melalut meluat pulak orang
Eh korang..dah amik BR1M ke?? 
dengar citer dah sambung sampai 15hb ni untuk sesiapa yang belum buat permohonan
BR1M ni untuk orang2 yang pendapatan seisi rumah dia kurang dari RM3k
yang terlebih mampu tu jangan gatal2 nak mohon
babab kang.....beser dia tu gaji dah banyak hegeh2 nak mintak
kesian kat orang yang kurang berkemampuan 



Sempena BR1M 2.0 ni saya dapat peluang jadi petugas
oho..bangga pon ada teruja pon ada
saya suka keje2 macam ni
dapat jumpa macam2 orang
macam2 ragam
kadang2 tu geli ati pon ade
ekcelikan IPD ni hanya petugas bantuan untuk Pejabat Daerah Seremban
kira keje kaver mengkaver la : )
ramai yang ingat saya jadi petugas BR1M ni poket lebat
eh helllooooo ni berkhidmat untuk negara tau
kami cuma dapat pelepas dari keje2 pejabat, dapat makan bihun sepinggan
kalau ada yang dapat tu tak tau la saya
dah rezeki dorang kan
untuk staf IPD Seremban ni kami jaga kat DUN Temiang
majoriti penduduk dia cina
melayu dan lain2 bangsa tu ada la tapi kecik je bilangan dia
jadi bila dapat BR1M ni senyum sampai ke telinga la dorang
kalau dibagi peluang, nak aje saya mintak
sape taknak RM500 cash
macam2 buleh beli


saya dan Dina
ohhh luper pulak
selain dapat lepas dari keje2 pejabat, makan bihun sepinggan kami dapat t-shirt free
itu pun selai aje
: (


Iza n Dina

Saya wif Iza
balik2 gambar kami bertiga
lagi 2 orang takde dalam gambar sebab masa kami bergambar dorang tengah minum
hehehe



candid...
makin bulat muka saya
nak buat macamana...selera makin menjadi-jadi
konon2 taknak makan malam
dapat bertahan sehari dua aje
pastu diet entah kemana badan makin membulat


rasanya tak terlambat lagi saya nak ucap GONG XI FA CAI kat semua yang berbangsa Tionghua
cuti 4 hari memang best tapi kami tak kemana-mana
dok umah sendiri, umah Mama, umah MIL, Kipmart, kedai runcit kat taman kami dan ulang2 sampai la arini saya start keje semula
korang gi mana???

1 comment:

ietams said...

hati senang kan puan..
aku pong! membolat aje kejenye

makcik bawang