Thursday, May 30, 2013

cuti2 blackout

Jap..tengah sejukkan badan dulu...
fuuuhhh..hazab nak buat entri ni
boikot ke haper..
nak upload gambar sikit punya susah
siap cakap sorang2..
"aku bagi can sampai tiga kali..kalau kali keempat tak buleh gak..siap la"
eceh..macam heran je ugutan tu
ko pikir ko blogger fofuler nak ugut2
cettt..
takpe...sabar separuh dari iman..kenn..kennn....


korang mampu bercuti dalam keadaan blackout??
huhu...sadis...memang sadis
walau lokasi percutian itu hanya yang simple2 aje dan dekat2 aje tapi inilah kenangan TERINDAH
memang indah..indah sangat2
kita tengok gambar dulu yer
inipon saya masukkan suku aje sebab faktor "kelembs" maxis saya ni
tau tak makna "kelembs"??
kelembab la.... lembab nak mams
gambar untuk aktiviti malam tak dapat saya nak upload
korang baca dan bayangkan yang indah2 aje yer
ehehhh...


anak2 saya memang excited sebab bagi dorang, pegi la mana2 pon asal keluar dari umah
nak pulak ada laut, ada sepupu sepapat, jauh sikit dari Negeri Sembilan
kira ok .... bersyukur katanya


saya cuti2 blackout dengan adik beradik saya
dan Mama ofcoz ikut sekali
bilik chalet untuk dia sorang aje
boleh bergolek sakan atas katil
macam kami...share 4 beranak
hahaha..
semua sekali 4 bulik kami sewa
errr..perlu ke bagitau??


saya dan Su....
sama2 berlumba untuk jadi perempuan paling gemuk dalam family
hahaha....ofcoz i kecik sikit
SIKIT aje...
plan asal nak ke Umang-Umang chalet
tapi dah penuh
2 minggu sebelum tarikh cuti2 saya dah booked
tapi hampa sebab semuanya penuh
masa tengah cari2 chalet tu dah macam fedup sebab semuanya penuh
padahal bukan time cuti sekolah pon kami pi sini
ok la tempat ni cuma tak secantik kat Umang-Umang
korang KLIK sini untuk tengok Umang-Umang
mana tau korang pulak ke sini

last2 kat Sri Pengkalan Balak jugak ada kosong
bior la tak secantik umang-umang
asal plan menjadik
nasib baik adik beradik saya sporting
tak kisah kat mane pon
asal dapat rehat2 dan ofcoz yang lelaki dapat memancing
walau sampai ke malam sekor ikan pon tak lekat
En.Papa la...sekor pon tak dapat
hahaha..gelak kan dia

sape paling gemok??
korang nilai sendiri..
hihihi...
sewa kat sini cuma RM80 semalam
chalet betol2 tepi pantai dan jugak tepi jalan
masa kami check ini pon semua bilik dah penuh
nasib baik kami booked awal
kalau tak... entah la..


saya dan cinta hati
hihihi....
masa ni saya sangat malas nak melawa
tudung kaler lain baju kaler lain
ok ape asal berbaju
ken...ken...



kami sampai awal
dan sementara nak tunggu bilik kosong duduk la situ sambil bergosip anak beranak
budak2 toksah cakap sebab dorang memang dah tak sabar nak mandi laut
lantak la...hari tu memang hari kemerdekaan dorang
buat ape saja asal takde yang cedera
sampaikan hangus muka masing2


saya selaku penyelaras projek *eceh
telah memutuskan makan2 adalah secara pot luck
1 menu 1 family
bawak la ape saja
asal dapat makan
buleh share ramai2
walau tak ramai mane adik beradik saya
huhu
untuk lunch saya bawak siakap tiga rasa
kuah asing la sebab takut nanti kembang pulak siakap saya tu
gigih ok saya bangun subuh2 semata untuk merealisasikan menu saya tu
tak sempat petang lauk saya tu licin
alhamdulillah...tapi gambar takde
korang salahkan maxis sebab line "kelembs" la sampai gambar tak dapat upload


ini semua cucu2 Mama saya
semua hero.. *pitam
bila semua berkumpul kat umah Mama memang gamat la
dah macam 10 orang


 

saya dan Anas si muka jambu
baru 5 bulan dan tunggu la ujung tahun ni bila dia dapat 'kaki' mesti dia join abang2 dia tu
budak yang tak banyak ragam... sengih aje
dah la macam gegel..bibir merah bulu mata panjang
heeeee...geram tau 


untuk minum petangnya tu kami masak kat situ jek
macam2 ada ...mulut ni asyik mengunyah
diet seminggu tapi makan berminggu-minggu
nak salahkan sape??
cer jawab??
tapi memang seronok bila makan sambil menikmati keindahan laut
fuuhhhh...best gilak




anak2 saya yang gaya dah macam perenang yang merentas Selat Melaka secara berkumpulan
maklum la aritu hari kemerdekaan dorang
buat apa saja asal korang bahagia

malam tu kan kami buat barbeque
ada ayam, ada ikan, ada nasik, ada macam2 la
semuanya menggemukkan la
takde yang menguruskan
tengah sedap2 makan, sembang2 gelak2 tiba2 blackout
hoiiiii boikot ke haper
bukannya ada sesi mengira undi kot yer pon
mula2 tu ingat sekejap aje la
40 kali tanya tokey chalet tetap beliau bagi jawapan yang sama
"taktau la TNB...rasanya lambat lagi kot"

huuuu..

takkan nak menginap dalam keta
takkan nak tido bawah pokok kot
tidak..tidak..tidak sama sekali
kami bincang bagi can sampai pukul 11
kalau takde..kita ca alip but
nasib Melaka dengan Seremban tak jauh mana pon
dan memang pon sampai 11.15 pon masih dalam keadaan gelap
huuuu memang la
kemas2 terus balik Seremban
RM80 tu babai aje lah
kira halal dan memang takde rezeki kami untuk bermalam kat situ
takpe lepas ni kita repeat lagi yer adik2 ku
mungkin tempat yang lagi best dari situ
mana tau..kalau ada rezeki lebih
tapi apa2 pon saya tetap hepi sebab dapat cuti2 blackout dengan family saya
kira hadiah sempena hari Ibu untuk Mama walau tak sempurna mana hadiah kami tu
oh yer..malam tu kami pakai serba merah
kira tema malam barbeque la
dan tak sangka pulak blackout
hmmmmm


No comments:

makcik bawang