Thursday, May 23, 2013

proud to be Malaysian


Salam 1 Malaysia...

Pagi tadi kan, masa dlm perjalan nak gi keje.. kami..maksudnya saya dan En.Papa nampak sorang Bangla pakai jersi Harimau Malaya tau. Nasib baik dah lepas PRU 13. Kalau tak mesti Bangla tu kena hentam. Tak pon pemes dalam fb sebab orang syak dia pengundi hantu...hahaha..tak pasal..

Saya taknak citer pasal PRU sebab nanti tak pasal2 orang marah kat saya. benda yang lepas jangan dikenang..betol tak?? cuma saya nak share pasal betapa bangganya saya jadi rakyat Malaysia. Sedangkan warga asing pon suka duduk kat Malaysia ni. Dorang kate Malaysia ni cantik dan paling penting Malaysia ni aman..Itu kate orang luar. Tapi rakyat Malaysia sendiri?? bangga ke dorang jadi rakyat Malaysia. Aman ke Malaysia sekarang ni?? sana sini perhimpunan. Bukan je kat Malaysia tapi sampai ke oversea nun.

Sekarang ni, tak kira la ape parti yang kita sokong yang penting adalah perpaduan..tu yang penting. Nak ke tengok kita kena jajah macam masa zaman tok nenek kita dulu? Nak gi bercuti susah, nak gi keje susah, nak makan pun silap aribulan susah. Jujur cakap saya taknak. Kalau betol tak puas hati, pegi aje lah kat saluran yang betol. Buat penat je pegi perhimpunan. Kan dah susahkan banyak pihak.

Hmmm....stop la...taknak ulas lebih2. Nanti ada yang sensitif. Tapi apesal ek tetiba arini saya sangat patriotik?? hahaha....ape2 la...akhir kata..sayangi negara kita MALAYSIA...kalau mengidam sangat nak berhimpun, gi aje perhimpunan Belia kat Putrajaya ari Sabtu ni....erkkk?? Motif??


SAYA BANGGA JADI ANAK MALAYSIA...

2 comments:

ietams said...

aku pon x suke dorang berhimpun bagai ni...jln jem jadiknya.susah aku nk balik

ina's said...

kan..menyusahkan orang

makcik bawang