Wednesday, May 1, 2013

satu Mei

 Salam semua...

Best kan arini cuti..
dapat bangun lambat sambil golek2 atas katil
nak pulak pagi tadi hujan
fuhyooo manyak siok
tapi tu la..sehari je..hmmm sehari pun sehari la janji cuti
selamat hari pekerja untuk semua yang bekerja
tak kira yang makan gaji ke, keje sendiri ke..janji ada keje
arini saya tak gi mane2 pon
duduk umah diam2
belah pagi tunggu hujan teduh sikit baru keluar cari sarapan
mandi dulu la baru keluar
takkan nak gitau mandi,gosok gigi semua kan
paham2 sudah
lepas sarapan pegi cari lauk untuk tengahari pulak
macam biasa la tempat soping saya kat kedai uda
ikan2 kat situ pon segar, murah
balik umah baru buat operasi basuh baju
terbalik cara keje saya tapi takpe asal saya bahagia
selalunya orang basuh baju dulu pastu sarapan, kemas umah dan baru masak tengahari
tapi cara keje saya memang terbalik
hehehe....
mula2 gi sarapan dulu, itu penting sebab perut didahulukan pencapaian diutamakan
sementara tunggu mesin basuh menjalankan tugas saya lepak jap baca surat khabar
pukul 11 gitu baru start bersilat kat dapur




dah tengahari baru dapat keluarkan ampaian sebab sebelah pagi tu kan hujan
penuh kat ampaian kita gunakan pintu pagar pulak
agak2 tak muat try pinjam ampaian jiran
hehehe..takdelah sampai camtu pon
selalunya saya selang2 basuh kain baju
contohnya arini basuh esok tak basuh lusa baru basuh
faham tak??..... *angkat kening


menu arini biasa2 aje
masak atas permintaan En.Papa
beliau mengidam nak makan rendang kacang panjang dengan kerang
menjadi untuk percubaan kali ni
cuma kerang sikit sebab masa beli tengok macam banyak
rupanya lepas kopek kulit dia dapat sepiring aje isi kerang tu
takpe asal sedap...muahahaha
tiga kali En.Papa tambah nasik tau
rasanya buleh la kot tahun depan try nasib masuk masterchef
hihihi.....
tom yam kaki ayam dan saya campur sikit dengan isi ayam
sebab saya tak makan kaki ayam
saya geli....
anak2 dan En.Papa suka makan kaki ayam
lepas tu saya goreng ikan kering ntahapeapentah (taktau nama)
sedara MIL saya yang dok kat Sabah bagi
bila goreng dia macam keropok
sedap jugak...


lepas makan baru la saya sapu lantai dan mop lantai
walau terbalik tapi ia bagus untuk kesihatan badan
lepas melantak 2-3 pinggan kita dapat bersenam
hehehe
jangan guna vacuum sebab tu macam mengelat
cer guna penyapu kompom lencun ketiak korang
bagus tak..bagus tak cara saya bersenam???
hihihi...
bila dah settle semua keje umah
mata pon dah berpasir aje
biarkan anak2 dengan En.Papa kat hall layan tv
diam2 saya masuk bilik
konon2 nak baring tapi terlelap pulak
hehehe...TER katanya...bukan sengaja pon


ok lah...saya nak iron baju keje pulak
esok keje...ishhh malasnya
apa2 pon itu la laporan aktiviti seharian saya dengan keluarga
lupa nak bagitau petang tadi saya keluar kejap gi umah MIL ngan umah Mama
kiranya terisi jugak aktiviti kami
selamat hari pekerja untuk semua
jadi pekerja yang terbaik,terhebat tau
bukan terbaik dikalangan kaki ponteng dan terhebat dikalangan kaki bodek orang atasan
ingat.... keberkatan duit gaji yang kita dapat tu yang penting
duit tu untuk bagi makan anak bini
jadi darah daging
untuk yang sambut besday arini ... Su adik saya dan Pija biras saya...
hepi besday panjang umor murah rezeki
nite semua mimpikan saya ek : )

1 comment:

ietams said...

lapau aku tengok menu ko ptg2 gini..

makcik bawang