Tuesday, June 11, 2013

drama korea


alahai rindu dengan Ammar masa kecik2
rindu bau minyak yuyi
rindu bau bedak Johnson
hihihi...
budak yang kuat nanges masa kecik2
budak yang suka buat drama
kalah drama korea


Saya ni takdelah peminat tegar drama korea
kadang2 aje layan sebab mesti berebut nak tengok tv dengan budak2
kat umah saya hanya sebijik tu je tv
nak taknak...kongsi la 4 beranak


Nak jadi cerita...malam tadi lepas taip entri pasal kenduri tu
roh rajin terus masuk dalam badan saya
sidai kain baju
gosok baju keje
kemas2 sikit... sikit je supaya tak ketara sangat umah bersepah
cuma roh rajin untuk lipat kain tak sampai lagi
malam ni kot....
kot... tak janji
hihihi....


kebetulan Iman awal2 lagi dah pengsan dan En.Papa pulak keluar jumpa kawan dia

saya pon gosok baju sambil layan channel 393
layan drama you're still the one
hero tak kacak mana pon
layan sementara siap iron baju
tiba2 Ammar berdiri depan tv sambil kenalkan saya sorang2 pelakon dalam tu
jangan tak caya tau sebab dia siap cerita jalan citer drama tu kat saya
biar betol anak aku layan drama korea *konfius


Ammar : Ibu, nanti kan tatak (kakak) tu dia langgar abang ni
Saya : kakak mana?
Ammar : jap eh.... (sambil mata ralit tengok skrin tv) ha..ni... ni (jari tunjuk pelakon pompuan) dia..dia dahat (jahat)
Saya : (konfius sebab macam tak percaya) mana adik tau? adik tengok kat mana?
Ammar : tengok tat (kat) umah Ibu (pengasuh) la

hihihi.... rupanya Ammar bukan saja tengok kartun tapi drama Korea pon dia layan
pergghhhh bujang sorang ni dasat la
lepas tu dia sambung bercerita balik


Ammar : ha Con Yong (pelat - tak pasti nama ape) anak dia ni (jari kat skrin tv)
saya : (gelak dalam hati)
Ammar : tian abang ni bu...di tektiden (eksiden) kakak langgar


hadoiiii Ammar....
saya dok tahan gelak sambil wasap En.papa
bagitau anak dia layan drama Korea
baru 3 tahun bukan 13 tahun ok
dan demi untuk pastikan ape yang Ammar cakap tu betol, saya sanggup tunggu drama tu
saya tak tunggu sampai abes la
tapi memang ada betol nyer tu apa yang Ammar cakap
sorang pompuan (nama taktau - malas google) cuba nak langgar hero lelaki tu
malam ni nak try tengok drama tu lagi
hihihi...


Pembetulan : entri kenduri penghujung cuti sekolah tu kenduri abang Ain..bukan Ain yang kawen - sekian

No comments:

makcik bawang