Monday, June 10, 2013

kenduri penghujung cuti sekolah


Angin rajin update blog malam2
tapi malas buat keje2 umah
hihi..layankan aje
time taip entri ni tiba2 mata terpandang kain menggunung
pergghhh...sakit mata sakit jiwa
korang pernah rasa macam tu tak??
malas sampai apa pon tak buleh

santek tak pelamin tu???
kombinasi kaler turquoise dan putih
macam kaler tema masa saya kawen la
hikhikhik..terkenang pulak...
ok..sempena penghujung cuti sekolah yang lepas
saya dapat jemputan kenduri kawen kat Kajang
tak silap kat Taman Bukit Mewah

kot..... (main agak2)
buat kat dewan makanya dapat makan dengan tenang sebab tak berpanas


Mula2 nak sampai sini memang sesat
sampai salah masuk taman
tapi walaupon sesat ianya sangat berbaloi sebab lauk pauk dia memang sedap
tak pernah gi kenduri jumpa jagung rebus dengan putu mayam
taktau la kalau korang pernah jumpa
untuk saya ini kali pertama
dek sebab saya makan dengan banyak terutamanya daging masak rendang hitam
so saya idak le layan semua kudapan pencuci mulut tu
kecuali teh susu dia
nak kate teh tarik tak buleh gak sebab semua dihidang secara buffet, kan
buleh nak tarik tinggi2 sampai berbuih tapi hagak2 la, kan...kan



SIL saya Kak Teh anak beranak pon follow jugak
pengantin lelaki ni opismate Idin (biras) dan kawan En.Papa
alang2 pegi sama2...kan..kan
dey baper banyak kan daaaaaa.....


Ammar dan Ayie menikmati jagung rebus
ni memang kegemaran budak2
kalau tak dek sebab perut saya dah penuh mesti saya sapu jugak jagung tu
takpe la..bagi  kat orang kendian *ayat penyedap


saya dan SIL - Kak Teh
dia berbadan dua sekarang ni
eceh ayat ko..rasa nak lempang je
bakal dapat anak no 3
saya MACAM je berbadan dua
tapi sebenarnya berbadan satu
macam sebelum ni saya pernah kata....
diet seminggu..makan berminggu-minggu
kat tangan saya tu teh susu yang sedap dap dap
rasa nak tapau je
hihihi


sebelum balik kita buat la sikit ucapan kat pengantin
comey tak tulisan i...??


kami tak sempat tengok pengantin berarak bawah pedang sebab lepas tu nak ke Jelebu pulak
ni la encik...eh silap...Tuan pengantin ngan isterinya
comey Hidayah (pengantin perempuan) ada iras Najwa Latif
selamat pengantin baru Inspektor Halim dan Hidayah
semoga dapat baby cepat2
macam la dia baca blog ni
hmmmmm



dari Kajang kita ke Jelebu pulak
hebatkan... 2 negeri sekali gus kami terima undangan
demi taknak menghampakan peminat
katanya peminat...macam hebat *tddmka
kak Teh tak ikut sebab dia tak kenal Ain
hihihi....
ofcoz la Ain opismate i merangkap kawan paling rapat
intan payung, pelanggan setia, pendengar setia...
apa lagi..semua yang baik2 la (bodek)
demi dia saya sanggup redah bukit tangga tu
*saya harap dia terharu sambil nanges sedu sedan bila baca blog ni*
hahaha...tak lawak
kat umah Ain saya makan dengan banyak nyer
sebab dah meredah bukit tangga perut jadi lapar
semua yang saya makan sebelum dah tenggelam entah kemana
hahaha...dasar kuat makan
tu untung nya jadi tetamu yang hujung2
takde rasa segan silu nak tambah


oh yer..kami sampai pon dah lewat
pukul 3 lebih jugak la
tapi takpe asal dapat buat Ain terharu
hihihi
itu la kisahnya kenduri di hujung2 cuti sekolah
ada beberapa kenduri saya tak dapat nak hadir sebab tak cukup masa nak ke sana ke sini
maaf banyak2..apa2 pon untuk yang baru bergelar pengantin
selamat pengantin baru selamat menempuh alam rumah tangga


ok..saya nak jadi rajin jap
nak sidai baju
nak iron baju keje
nak lipat kain (tak mungkin)
doakan saya rajin



1 comment:

ietams said...

kaler pelamin tu pun same dgn kaler pelamin aku dulu...huhuhu tetibe teringat pulak...(*gatey)

makcik bawang