Monday, September 30, 2013

KKB dalam ingatan

 Assalamualaikum....

Seminggu saya senyap berblog bukan bermakna saya malas tau
saya kursus la..kursus kat Maktab PDRM Kuala Kubu Bharu
atau senang citer panggil KKB je
seminggu darling mucuk2 saya kena tinggal
kalau tak pegi tak buleh gak..nanti ujung tahun POL 160 tak cantik
nak tak nak pegi jela


Bunyik macam best kan..KURSUS ASAS PEMBANTU TADBIR JSJ
JSJ tu Jabatan Siasatan Jenayah
best memang best kursus ni cuma..tak macam kursus kat INTAN la
huwaaaa... *nanges
meh saya citer sambil korang menatap gambar2 kat bawah
kalau buleh meh jemaah nanges
hihihihi


Dengar citer maktab KKB ni baru dinaik taraf
memang ye pon sebab segala masih under construction
asrama dia ada 16 tingkat siap lif
satu bilik 2 orang siap dengan tandas segala dalam bilik tu
hmmm boleh la untuk tido je pon *tarik nafas


saya dan roomate saya dari IPK Perlis
semua yang datang kursus ni dari Bukit Aman, IPK dan IPD
tugas pon lebih kurang je
tapikan saya rasa la kalau 3 minggu kursus kat sini memang saya kurus
kot kurus kan *kot kurus
sebab ape saya cakap gitu sebab kemana saja kena mendaki bukit dan mendaki tangga
tangga pon dah macam tangga Batu Caves
perrrggghhhhh menguji sangat
lepas tu kat sini dah macam anggota jugak
kemana saja kecuali ke tandas kena beratur dalam kumpulan
masa ari pertama rasa macam susah nak ikut macam tu tapi bila dah masuk ari kedua macam ok saja
tapi ada bagus jugak macam ni rasa disiplin sangat
*sangattttt laaaa


PT pagi dan petang adalah wajib
harus berpakaian begini tau
masa kat Langkawi tak merasa macam ni so kat KKB hadap la macam ni
lorrrrrr...gemok eh saya..ingat kurus dah
hahahahha.....
gigih beli T-shirt lambang KKB buat kenangan *pffttt

 Mujur pihak Maktab bagi outing
dapat la merasa angin KKB..eceh ceh
outing pon takat celah gigi
dari pukul 8.30 sampai pukul 10
macam tak payah...terkejar-kejar ok
tak merasa melepak cuma dapat tapau sajo

kelas memang penuh sepanjang hari
mujur sempat basuh kain baju walau saya bawak baju lebih
sebab saya taknak bawak balik baju kotor
bila bawak baju kotor beg jadi penuh so basuh mana sempat
bangun solat subuh diwajibkan jemaah kat surau
PTT (tatatertib) sentiasa cek baper orang buleh solat baper orang tak buleh solat

saya enjoy dengan grup kursus saya ni
semua sporting dan happening
masa kelas memang enjoy memanjang
ada saja bahan gelak sebab semua happy go lucky
tak best kan kalau kursus semua skema tunjuk educated
senyap je..disiplin je...hoh bosan gitu



Masa ari akhir tu sebelum majlis penutup dan penyampaian sijil kami buat surprise untuk sape yang sambut besday pada bulan September
dan kebetulan ada dua orang yang lahir bulan September
so tong tong sorang sikit la
sebelum tiup lilin besday girl dah terkena
konon2 PTT cari nanti kena double kawad
kejadah kan kerani kena double kawad
lepas tu kena gertak dengan Kopral dua2 dah nak nanges ke dah nanges eh
rasanya dah nanges kot...hihihi
kesian Yati dan Suzi..tapi takpe tu kenangan..bukan senang dapat surprise macam tu


bergambar dalam dewan sebelum majlis start


sesudah dapat sijil..semua lega sebab dapat balik huhuhu
saya happy dapat jumpa kawan baru
semua best..sporting dan yang penting sikap setia kawan tu ada
bila mintak tolong laju je dorang nak tolong
biasalah kan orang penakut macam saya ni sokmo mintak orang teman
hihihi...terima kasih kawan
jasa korang saya ingat sampai bila2

2 comments:

ietams said...

comel sangat ko bert-shirt putih suar itam tu puan..
aku like juta kali

ina's said...

hihihi..mcm budak skolah kan

makcik bawang