Friday, October 18, 2013

dia dah besar la

Salam Jumaat semua..sekejap je dah Jumaat...hmmmm
esok Sabtu lepas tu Ahad..yeayy cuti 2 hari...hihihi
suke macam dapat pencen terus

Dah lama kan saya tak citer pasal Amat
update blog pon macam biskut..kejap ada kejap takde
update pon mana yang sempat dan teringat je
tapi sekarang ni saya cuba setiap hari
maknanya sehari satu entri
kalau dua entri tu makna nyer memang bonus untuk korang


Amat dah 3 tahun 8 bulan.. dah besar dah layak dapat adik??
adik?? errrr...nanti dulu
tahun depan Amat nak sekolah
kalau sekolah ofcoz saya hantar kat sekolah Iman jugak
kira sekolah turun temurun la : D
macamana la Amat bila sekolah nanti
masih menangis lagikah, masih pakai diaper kah, masih isap susu guna botol kah
ape pon kena tunggu tahun depan


Amat merajuk sebab kami gelakkan dia
dia dah lulus tak pakai diaper
cuma time tido je kena pakai sebab sebelum tido sekurang-kurangnya 8oz susu
saya belum latih dia bangun tengah malam gi toilet
kena amik masa sikit... practise makes perfect
Amat boleh walau Amat manja terlampau


merajuk masa nak pakai seluar sebab sakan kami gelakkan dia
puncanya dia tahan nak 'poo poo'
sampai terkangkang kangkang tahan
bila tanya kenapa dia kata takde ape so saya bawak gi toilet
sekali turun 'menda' tu dia melalak
dua kali turun melalak lagi sampai settle pon melalak lagi
ahahahahah...memang kelakar la masa tu
riuh satu umah....nak gelak tapi saya dengan Iman tahankan sebab dia tengah sakan menanges
dah lepas sehari baru kena bahan....hihihi


Amat kalau bab makan dia tak memilih
semua dia makan..terutama udang dan sotong
kadang2 Ibu (pengasuh) citer Amat mintak lauk udang
alo lo...besarnya selera budak sorang ni
menyembang pon buleh tahan..kemain rancak walau pelat
kadang2 MIL saya gelihati dengan Amat
Amat masih pelat nak sebut R, contoh macam :

LOLI - LORI
TULUN - TURUN
TELETA - KERETA
HEYON BID - AEON BIG (pon jadi bahan ketawa kat rumah)
LUMAH - RUMAH

banyak lagi la..hihihi..gelihati saya bila teringatkan dia
dengan Abang Iman dia kena ikut keadaan
ada masa BFF sangat..ada masa bergaduh
dia pon dah pandai balas balik ape Abang Iman dia buat


Rindu kat Amat....Rindu Kat Iman...Rindu kat En.Papa
esok cuti nak masak sedap2 untuk dorang
saya dah janji nak buat megi goreng dengan cekodok pisang
saya sayang semua..... balik ni nak peluk dorang ketat2





2 comments:

Monamie said...

kan..dok keja pon teringat budak2 ngan bapa budak.. apa lah diorang tengah buat kan hehe
Selamat cuti weekend :)

ina's said...

selamat bercuti jugak

makcik bawang