Thursday, October 24, 2013

sup ketam

Heeeeeeeee......

Gigih upload..mujur line mengizinkan
saya nak share resepi sup ketam versi saya walau ditiru sikit2 dari blog lain
tak ingat blog mana tapi yang pasti saya google pastu keluar resepi sup ketam yang da bom
terima kasih tuan punya blog..saya hargai nya
menjadi jugak menu kami malam tadi



Bahan :

* ketam
* bawang putih - hiris
* bawang merah - hiris
* halia - hiris
* kentang
* carrot @ lobak merah
* sup bunjut - saya ganti dengan rempah sup Adabi
* sedikit lada hitam - saya beli lada hitam yang dah siap kisar
* air
* garam
* minyak untuk menumis
* daun bawang / daun sup untuk hiasan

Cara :

1. Tumis bahan hirisan, lada hitam sampai naik bau

2. Masukkan air dan rempah sup juga kentang dan carrot. Garam jangan lupa ye : p

3. bila mendidih masukkan ketam

4. Tutup api dan hias dengan daun sup/bawang



pandangan dari sudut atas

Selamat memasak ye korang
itu cara masakan saya,simple aje
taktau la cara korang
sharing kan caring..hehehehe


note : sesuai untuk pesakit demam denggi


1 comment:

ietams said...

Hui tangan ketammmm

makcik bawang