Friday, October 25, 2013

siakap stim penuh kasih sayang : p

Haiiiii semua
gigih ok saya nak share resepi Ikan Siakap stim limau
saya bukan berangan nak jadi chef cuma nak share resepi
motipkan sejak dua menjak ni asik share resepi
kan saya kata...sharing tu kan caring
kiranya ni resepi campak2 dari saya 



Meh kita tengok ape bahan2 dia :

Bahan-bahan :

* Ikan siakap
* Bawang besar - hiris separuh bulat
* Halia - hiris nipis
* Tomato - potong 4
* Carrot - potong nipis
* limau kasturi - ambil jus
* garam
* sos tiram

cara-cara :

1. Ikan dicuci bersih dan diperap dengan garam dan sos tiram
* ada orang letak sos ikan so dek sebab jenuh mencari sos ikan saya ganti ngan sos tiram

2. semua bahan hiris dan jus limau katuri di tabur atas ikan tadi

3. kukus sehingga masak 
*sori sebab saya tak reti nak agak berapa minit maain agak2 je

4. Hias dengan daun sup / daun bawang dan sedia untuk dimakan


ni menu malam tadi
saya gandingkan dengan kailan ikan masin dan chicken drumstik untuk budak2
kenyang perut senang hati
selamat mencuba kawan2

1 comment:

umiawadah said...

menu sedap ni,elok makan kukus-kukus ni kurang sikit berminyak,baik untuk kesihatan...

makcik bawang