Wednesday, November 6, 2013

Temerloh

Haiiiii.... (sambil lambai2)
salam semua....hikhik

cerita yang bakal saya sajikan...ewahhh sajikan..huhu
agak basi sikit...lama dah terperap kat draft
saya harap korang tak bosan eh
ke memang blog ni membosankan
bosan kan sebab takde stori menarik
takde macam blogger lain dapat pegi jalan2
takde gi tempat2 best..maafkan saya sebab gatal sangat nak ada blog tapi cerita membosankan
cerita2 dalam blog ni macam saya pernah katakan hanya untuk tatapan dikala saya dah pencen
kot umur panjang dan kenangan anak cucu saya
ehhhh...melalut sudah
meh la saya nak cerita pasal perjalanan saya ke Temerloh


Temerloh tu kat Pahang ye..dan untuk pengetahuan...Pahang juara Piala Malaysia
yeayyyy...... tak silap kali terakhir dapat juara pon masa tahun 1992
maaf kalau salah info tapi itulah yang saya tengok kat tv
salah saya salahlah orang tv tu

oh yer...Temerloh adalah daerah kelahiran Abah saya
Dato' Siti Nurhaliza pon orang Temerloh begitu jugak Arwah Sudirman Hj.Arshad
saya kan ada iras Dato' Siti dan Sudirman *kelip-kelip mata
uhukkkk tersedak sape yang baca
perasan je kan...hihihi..takde lah..saya main2 je
kami ke Temerloh sebab ada jemputan kenduri
sepupu saya yang kahwin...kami tak rapat pon tapi dah dijemput harus la pegi, kan
Mak pengantin adalah adik kepada Abah saya dan saya panggil beliau Cik
Abah tak pegi sebab faktor kesihatan



sungguh tak semenggah gaya Iman
entah apa2 la Iman tu..ingat ensem sangat
saya bawak Mama...walaupun Mama dan Abah dah bercerai tapi hubungan Mama dengan adik beradik Abah memang tak putus
kadang dorang datang Seremban dan kadang kami balik Temerloh


ni dia pengantin yang serba Turquoise - yang lelaki tu la sepupu saya
selamat pengantin baru Rezza dan Inaz
dari risikan saya pengantin perempuan jugak orang Temerloh
macam saya katakan tadi..kami tak rapat
tak banyak yang boleh saya share pasal pengantin ni
doa saya semoga kekal bahagia hingga ke akhir hayat...amin....


sebelum balik Seremban kami singgah pekan Temerloh
saja nak tunjuk sungai Pahang kat Iman dan Ammar
kalau orang lain dapat pegi oversea kami dapat gi over the river ... hikhikhik
saya bagitau la Iman umah moyang dia kat seberang sana..sungai ni sungai terpanjang kat Semenanjung Malaysia pastu sungai yang kita lalu kalau balik Perak tu sungai Perak
oooo saja la Iman....lepas tu soalan entah apa2 dia tanya
ada buaya tak....besar tak buaya kat dalam sungai tu
dalam tak sungai tu....nak pegi seberang sana naik apa....huhhh layankan saja
dah macam cikgu Geografi pon ada...hihihi



muka macam berani tapi hakikatnya.........


sya berbbaju kurung melintasi jambatan gantung ni
abaikan teh o ais tepi saya tu
takde sivik sungguh sape yang gantung air kat situ
akak yang berbaju biru pon takde kena mengena dengan saya


En.Papa jalan dulu..apa2 hal dia yang kena dulu
hahahaha....dasar
saya memang gayat dengan tempat tinggi
sepanjang atas jambatan asik membebel aje
Iman pon rimas...dia rileks je 
siyes cakap saya memang tak berani pandang bawah..rasa ketar lutut


berjaya sampai ke hujung tapi lepas tu kena pusing balik sebab Mama dah tunggu
Mama tak berani naik jambatan ni sebab sama macam saya gayat
ooo baru tau saya ikut gen penakut Mama...hihi


TEMERLOH

 Jambatan Gantung Sungai Semantan


Walau dah ada jambatan tapi bot ni masih digunakan
tak silap masa dulu pernah kot saya merasa naik bot ni... masa kecik2 la
teringin jugak nak naik tapi En.Papa taknak sebab takde jaket keselamatan
ishhh...seriau jugak kan kalau pikir balik...bukan dekat kalau nak ke seberang
takmau pikir la...apa2 pon.....
terima kasih sebab sudi baca entri ni
sori kalau aok bosan...koi insan yang lemah...hihihi


nota : koi - saya/aku
         aok - awak

(saya tak reti sebenarnya loghat Pahang ni..walau lahir di Pahang)

No comments:

makcik bawang