Thursday, November 7, 2013

piknik bersama

Salam...semua.... : D

macam nak citer je .... macam nak citer je.... hihihi
memang nak citer pon
kejadian minggu lepas masa Deepavali
kira ni open house sempena Deepavali la...hehehe

kan saya pernah citer yang sekarang ni saya bizi mengaktifkan diri dengan kawan2 sekolah lama
tak kira lelaki atau perempuan...semua saya kawan
ni bukan kes jejak bekas kekasih atau bekas admire eh
sape la nak kat saya ni.... masa sekolah dulu saya hanya buat hal sendiri atau masa dihabiskan dengan tido
ye...tido itu memang nikmat
dah tu pulak comot je...tak omey mana pon..manis ada la..hik

ok...melalut je kan...meh la sambung citer tadi
program piknik dengan ex-Joseh (Juasseh)
tempat adalah di teratak mak abah Rizal a.k.a Pomak nama gelarannya
dekat je pon..tuuuuu kat Terachi
bayar mengikut jumlah yang ditetapkan
rasanya kali pertama saya join program gathering ni sebab sebelum ni ada buat dekat Melaka tapi saya tak dapat join lepas tu cuma jumpa masa open house kat umah Maya je
makanya eden torai untuk menghadirkan diri
mujur takde apa


antara yang datang masa tu...tak ramai mana pon tapi meriah
ramai yang tak dapat datang
ye la masing2 ada komitmen kan..bukan suka2 buleh buat keputusan nak join ke tak
oooo..nak kenalkan kawan2 saya kat korang
saya sebut warna baju la eh sebab susunan tak teratur
harap korang faham....

yang sihat berbaju oren tu... kulup atau nama sebenar Helmi
budak baju ijau tu taktau anak sape so tak payah la eh
baju kemeja biru muda tu Ija sebelah dia tu Zehan yang bertudung pepel
belakang Zehan pakai cap tu..ehemmm..jinggir atau Zaidi
depan Jinggir tu Suzy (Suzila) dan tudung pink sebelah dia tu Nana dan suami beliau..Abun
Abun ni classmate saya....deme berjodohan satu sekolah
belakang antara Nana dan Abun tu Rizal atau nama glemer dia Pomak
ha tu la tuan umah atau tuan tanah kedaung
gamak ko Pomak....mengapasiahbukanaku *nanges
hihihi...gurau je
baju biru yang nampak sipi-sipi tu Parek atau Yusran..dia ada kembar yang jugak kawan saya masa sekolah dulu..dan kembar dia tak dapat join senang citer tak dapat dikesan
depan Parek tu Ezany @ Emon..taktau kenapa nama Emon..singkatan Doraemon kot...hahahaha
tudung hitam tu i la....sapa lagi...*kelip mata laju2
dok tersipu sebelah saya tu Zilah dan hujung sekali tu Erni
akhir sekali belakang saya tu nampak kepala je tu si Rapiz a.k.a Rapunzel..itu nama dalam wasap
harap korang faham penerangan saya ni
saya tau korang tak kenal pon dengan dorang ni
hoh...hampir lupa...yang duduk atas wheelchair tu...
orang panggil dia Gomok dan kalau tak silap nama sebenar dia Nazrul kot

"Mok...mintak ampun yer..taktau nama ko"

tu yang manja-manja dengan Gomok tu retis (artis) kiteorang..si Jimi...
sori Jimi...aku lupa ko ada..dia la orang kuat kami
dia la yang layan anak saya masa nak air
bagus Jimi..buleh buat menantu
kenapa panggil retis?? sebab Jimi suka karok

"ko tak letih eh Jimi..asik karok je??"

takpe Jimi...suara ko memang sedap... one song please...heheheh

ladies bersama Gomok
dia pon ada blog... ni blog dia.... http://pelangaipilahn9.blogspot.com


menu utama buat saya terliur-liur...sedapnya..cicah dengan air asam
selain menu yang disediakan oleh tuan rumah..kami pon ada jugak bawak sorang sikit makanan
saya bawak nugget dengan keropok ikan je
dasar kan...


En.Papa dan jugak En.Azam (asben Zehan)
mujur pandai bawak diri
senang saya nak sembang dengan kawan2...hiiiiii



Erni, Zehan, Ija, Suzy, Saya dan Zilah


kami sekeluarga..Iman takde..heboh nak main
makan pon taknak..takpe la Iman..asal bahagia



berlatar belakangkan kolam Hj.Rahmat
hihihi..Hj.Rahmat tu tuan rumah iaitu ayah kepada Rizal
lepas makan so bila bergambar harus lah mengkaver segala yang timbul


Maya dan Rizal

Maya hanya singgah je pon sebab dia datang dengan geng2 opis dia
kebetulan Maya ada jemputan kenduri kat K.Pilah dah alang2 lalu dia singgah sekejap
memang kejap pon..tak sempat nak berpeluh Maya dah balik
memang dasar Maya ni

Gambar terakhir untuk entri ni..phewwww
pandai abang eskem ni tau
asal ada khemah je mesti ingat ada kenduri
dengan muke selamba je dia tu
ye la kan..dah tu punca rezeki dia
budak2 apa lagi...berlari nak eskem walau mak pak belom bagi keizinan
terima kasih kat Kulup sebab belanja eskem
saya kenal Kulup pon kat sini sebab Kulup yang dulu bukanlah yang sekarang
memang tak cam...banyak sangat perbezaan dia masa sekolah dan sekarang
dia pon tak kenal saya so kira fair la kan
cuma saya yang dulu sama je dengan sekarang
hahahaha... gelak syaiton (syaitan)

sebenarnya kan korang..entah apa2 la saya bebelkan
bila baca balik entri ni dah macam entri memperkenalkan orang je
lepas tu ayat entah apa2..saya harap korang faham dengan keadaan saya
biasalah..ada masa idea mencurah dan ada masa idea kelaut
dah nama blogger frozen

2 comments:

cahayahidupku.blogspot.my said...

Seronok jumpa kawan2 lama ni... pastu aktivitinya sembang.. makan... sembang makan lagi hehe :)

ina's said...

betol...smbl sembang mkn...tak sedar dah berpinggan

makcik bawang