Sunday, November 24, 2013

meraikan Iman botak

Assalamualaikum.. wahai pembaca sekelian
baru dapat ruang untuk update blog
bizi tak seberapa tapi gigih baca forum sampai tak reti nak update blog
itu lah masalah saya kalau dah ralit dengan sesuatu
itu belum lagi ralit dengan novel..hmmm lama jugak saya tak memborong novel
macam best je...macam nak beli je...



hebat Iman... dah ada Diploma
agak2 laku tak kalu mintak kerja??
hihihi...


Alhamdulillah....untuk peperiksaan hujung tahun ni Iman dapat pingat perak untuk kelas dia
maknanya no.2 dalam kelas
tahniah Iman..Ibu bangga...
memang la macam... "eleh.. baru tadika..."
tapi itu cukup membanggakan sebab 3 tahun Iman kat tadika tu dah nampak pencapaian dia
dari apa yang saya perhatikan, Iman naik 'pelan-pelan'
dari satu tangga ke satu tangga
untuk pingat emas tu pulak hadiah untuk kedatangan terbaik sepanjang tahun 2013
rasanya dua hari kot Iman tak datang sekolah
itu pun sebab demam
saya memang taknak ajar dia sesuka hati ponteng sekolah sebab nanti dah terbiasa
kecuali ada hal kecemasan atau tak sihat
masa emcee tu umum nama Iman saya memang dah agak Iman dapat untuk kehadiran
tapi bila nama dia diumumkan untuk kali kedua saya macam...
"eh eh..iye ke.." gitu la
terharu nyaaaaaaa....



segak bergaya anak Ibu..nanti Ibu beli frame kita gantung tengah rumah ye
hehehe...over sangat tengah rumah
ko ingat anak ko dapat degree ke haper
huhuhu


sempat jugak saya snap dari bawah pentas
Iman dan principal dia...Mrs.Siva
lambat sangat tunggu gambar dari pihak tadika so saya update apa yang ada dari kamera saya
nak gambar lain tu kena tunggu la
doa moga2 saya tak mungkir janji



Tadaaaaaa..... Iman dah botak
ni bukan sebab bernazar ke haper
memang dia nak sangat merasa berkepala botak
masa saya balik dari keje saya pon 'tertanjat' (terperanjat)
ohemji....anak aku dah botak...geli hati saya tengok rupa Iman
dah macam pelakon shaolin soccer pon ada


rupanya dia nak sama dengan Papa
kiranya...like father like son...sama2 botak
bagus jimat syampu..hikhik

disebabkan Iman dapat no.2, makanya arini kami tunaikan janji kami
Iman nak makan pizza..phewww
kenapa pheww???...hihihi...gini citernya setelah dipendekkan....

saya : pandai anak Ibu...Iman nak ape?? (sambil berdoa..janganlah mintak yang bukan2)
Iman : Iman nak pizza bu
saya : ok..nanti kita gi makan pizza eh

mujur pizza..buatnya dia mintak gi melancong gi Disneyland mau pitam
duit tabung belom cukup makanya kita lupakan dulu Disneyland
doa2 la murah rezeki..esok jugak Ibu dan Papa bawak pegi Disneyland
tiba2 rasa lagu Awi Rafael berkumandang T_T

Alhamdulillah ... apa yang Iman mintak kami dapat tunaikan
sekenyang-kenyangnya dia makan
licin segala yang diorder
gambar pizza tak payah la saya tepek kat sini sebab semua orang pernah makan pizza kan


muke keriangan budak botak dan budak yang teramat manja
lepas ni nak pikir pasal keperluan sekolah Iman pulak
tak sabar nak shopping baju sekolah yang pertama untuk Iman
saya memang begini..so maafkan saya yang over excited
nak buat macamana sejak azali memang macam ni


note : terima kasih untuk tenaga pengajar Tadika Vista Ceria sebab mengajar Iman hadif ...

5 comments:

asYDhia said...

happykan bila anak berjaya wlpn hanya baru di tadika :D...same like me...anak dah laju membaca pun saya seronok giles hehe

cahayahidupku.blogspot.my said...

Tahniah Iman... meriah sungguh majlisnya :)

Unknown said...

Iman budak bijak ni....jemput follow ke blog saya dan bertukar link

http://superstorevitaminhebat.blogspot.com/

ina's said...

adYdia : memang pon kan

yati : memang meriah tu yg excited

hazlina : ok..tq

ietams said...

Tahniah iman!..
Lawa Mrs Siva

makcik bawang