Monday, December 9, 2013

blogger


Halooo...how r u everybody
tu bukan jari kita..tu jari hasil carian dengan bantuan pokcik google
korang gi mana eh time cuti sekolah ni..berjalan je kan..untung le
saya belom bercuti kemana-mana pon sebab kat opis saya ni cuti kena ikut turn
walau ikut turn tapi semedang dia ...pas dia..dia lagi..urut dada la haku..sabar
dalam dok untung2 tu pon,,jangan lupa dengan nasib kawan2 kita kat Pahang, Terengganu, Kelantan dan Johor..kesian dorang...kena ingat tu ujian dari Allah S.W.T
yang takde apa2 tu bawak2 la beringat ye


hmm...nak bebel ape eh..nak stori camne saya terjebak dengan dunia blog ke?? rasanya pernah citer kot
kena korek balik entri2 lama...huh..gaya macam banyak sangat entri
-__-

blog saya ni simple je...menaip ikut mood dan idea dalam kepala
kadang share resepi itu pon yang simple2 aje sebab saya bukan taraf chef
kadang tu share dari hasil pembacaan saya
selebihnya tu cerita pasal kehidupan sendiri...lebih kepada aktiviti sendiri
kalau ada iklan pon saya buat secara sukarela
pendek kata saya buat blog lebih untuk kepuasan dan kenangan


bila rajin saya suka jalan2 tengok blog orang
dari situ saya jadikan inspirasi untuk "upgrade" kan kualiti blog ni
semua hebat2..ramai follower..tak macam saya..berapa kerat aje follower saya
tsk..tsk..tsk.. T_T
takpe..tak rasa apa2 pon sebab niat lebih kepada kepuasan sendiri
rasa kagum bila baca blog orang lain
kadang tu terbaca jugak tips dari yang otai2 blogger
readers suka blog yang macamana
dari situ baru tau
nak pegi event memang tak la kot
kadang tu banyak sangat program dengan keluarga
satu lagi macam malas nak ke tempat event tu
saya kat Seremban kadang event tu luar Seremban
pendek kata...macam2 alasan la..huhuhu
nak seribu daya taknak tak berdaya


ok meh saya listkan blog yang macamana saya suka baca :-

* pasal resepi

* pasal anak beranak blogger tu

* pasal kehidupan dulu dan kini blogger tu


itu je kot....taktau la korang suka yang macamana
saya tak berapa suka kalau blog tu lebih kepada iklan
sori ye blogger yang lain
bukan menidakkan apa yang lain tu buat cuma dekat fb pon dah berlambak iklan
tapi kalau setakat iklan pendek tu kira ok lagi la


saya tau korang takkan baca sampai bawah entri tu
sebab saya pon kadang2 tak baca sampai habis
nak2 yang buat entri merapu, syok sendiri atau up diri
paling tak buleh blah kalau ayat yang saya sendiri sampai 3 4 kali ulang untuk pahamkan ape yang nak disampaikan
paling best kalau blogger tu tepek gambar banyak2
suka tengok gambar orang... comel
paling suka kalau yang suka bukak sejarah hidup dorang
masa start bercinta ke, masa zaman sekolah ke
jadi seronok nak baca


kalau yang buat entri pasal percutian pon saya suka
paling suka kalau ayat tu sempoi..rasa macam berborak je
takdelah ayat dewan bahasa sangat
jenuh pulak nak paham
satu tips yang saya dapat kan, jangan menaip panjang lebar sampai tahap merapu
sebab readers tak akan baca sampai abis kecuali entri tu memang menarik
so sebelum saya merapu dan entri ni dibenci baik saya stop dulu
lain kali kita nyembang lagi ye
tata : D

2 comments:

Linz Shopee said...

seronok berblog kan..saya dah sekian lama..tapi kini mengaktifkan diri semula..sebab seronok...suka saya tgk blog awk...simple dan nice....

Tahniah.. bloger... jom exchange link sesama kita. ..folow2 next entry ynag menarik di blog awk juga nanti dan lepas ni...

saya Lin (http://www.ibuvitaminshop.com/)

ina's said...

tq lin..ok sy follow

makcik bawang