Tuesday, December 17, 2013

Iman dah 6 tahun


Selamat hari lahir Iman..lewat sikit Ibu masukkan dalam blog ni
kalau iku kelahiran Iman..Iman masih dalam pantang lagi
kejap je dah besar anak bujang saya ni
dah 6 tahun..tapi badan tak besar2


Tahun ni takde birthday party sebab saya malas
malas nak masak malas nak kemas
kami bawak dia tengok wayang je
Iman ada tanya tapi saya psiko dia bagi dia insaf
tau mintak aje
saya kata..anak orang miskin tu birthday pon tak ingat sebab tak pernah sambut
nak beli kek tak mampu, nak makan nasik pon susah
dia senyap... mungkin insaf
lepas tu tanya balik... takkan orang miskin tu takde duit
saya kata duit ada tapi tak banyak
dia kata kalau tak banyak seringgit pon cukup beli ais krim
alahai anak..... sepatah ibu psiko 20 patah dia balas
bertabahlah wahai hati....camni la anak2 zaman sekarang



Semalam saya balik awal sikit sebab pagi sampai petang saya ada seminar kesihatan dengan Cuepacs
so En.Papa ajak beli kek untuk Iman
kek yang kecik je pon...konon nak surprisekan Iman
itu kelebihan En.Papa..suka buat surprise
tu sebab saya sayang dia ketat sampai taknak lepas
: D


nak tau tak pasal si Amat..Amat mulut tempayan
masa dalam kereta saya dan En.Papa dah pesan jangan bagitau Along
ni rahsia..dia angguk je tanda faham
siap ok bagai
sekali masa turun kereta kat umah MIL....

Amat : Along... Amat ada rahcia (rahsia)..Amat tak belik kek pon
Along : mana..mana kek

ishhh la Amat..dasar mulut becok tau dia tu


saya dan anak2 .... gambar blur sebab En.Papa entah ape2



hero2 kesayangan saya


dua beradik yang kejap baik kejap bercakau (bercakar)
Amat dah pesan beli kan kek bola kampung masa birthday dia
siap cakap... "tolong ye Ibu"
memang dasar mulut becok la Amat ni


Ucapan Ibu : selamat hari lahir Iman Hadif..semoga jadi anak soleh didunia dan Akhirat...jadi anak yang bijak..jadi anak yang baik dengan keluarga..dan orang sekeliling

1 comment:

ietams said...

happy belated birthday Iman..

makcik bawang