Friday, June 13, 2008

Harus kah??

HARUSKAH saya luah kan ape yg saya dgr pepagi nih?? Sian U all mesti boring kan sebab bacer blog saya ni mcm ruangan luahan perasaan lak. Nak wat mcmana? Lagi pulak ni blog saya kan bukannyer menumpang blog saper2. So kalu ada sesaper yg xnak bace sila tutup mata atau shut down terus komputer anda. Memula saya mula kan dgn bismillah. Bukan aper pepagi Jumaat ni takut aper yg saya tulis terlalu EMO lak nnt abis kuar ayat2 yg x patut. X elok la kan sbb Jumaat hari yg baik penghulu segala hari.

Hmmmmmmmm...... Fuhhhhhhhh.... (tarik nafas dulu) U all tau kan semlm saya half day sbb bawak Iman gi Klinik tuk timbang. Hem berat dia mcm biasa la x lah mcm baby org lain yg tembam dan montok. Tapi bila dukung berat kemain. Xtau berat tang mana. Mungkin tang ketinggian dia kot. Berat dia smlm 6.7 kg tapi tang panjang pulak 69 cm. Saya x kisah pun kalu anak saya x tembam atau montok mcm anak org lain bagi saya janji sihat xde masalah. Saya stop dulu citer pasal g klinik smlm. Nnt kat bawah2 tu baru saya citer. As bagitau saya pasal ...(tett) sepanjang saya xde sebelah petang smlm. Saya malas nak citer panjang lebar sbb nanti dah jadi blog si ...(tett) pulak. Bior saya senarai kan menda yg dia buat yg boleh naikkan temparature saya :-

** Dia gi jumpa 'D' bgtau yg keje dia kunun2 byk sampai x ter'catch up' (nak kena budak ni)**%$@)(@#
** Dia bagi arahan supaya saya dan As buat statistik tu (pala otak dia)
** Dia buleh kira balik kunun nyer x cayer dgn aper yg saya kira (x padan bongok ok xpe pasni buat sendirik)
** nak mc (baru kena tekanan keje skit dah nak mc)

~ psst masa saya tgh taip blog ni dia dtg kat tmpt saya sambil bgtau semua dah settle sbb dia kira balik. Ha ni mmg sengaja nak tambah temparature saya ni

...(tett) : kak ina semlm dah settle sbb ...(tett) kira balik
saya : naper kira balik aku kira salah? (dah xde akak lagi sbb hati tgh panas)
...(tett) : x, 'D' suruh asingkan (separate) ikut seksyen kesalahan. ...(tett) dah asingkan.
saya : kan smlm As dah tulis ikut seksyen kesalahan?
...(tett) : (diam)
saya : xpelah ko dah pandai pasni wat sendirik la ye. (saje perli dia)
...(tett) : (muka berubah) alaaaa.....

~ tu lah bila org ajar dengar bila org buat tgk ni kan dah jadi tikus baiki labu (kalu salah sori)

Dia mcm tau saya marah sebab saya x pandang muka dia masa dia dok terhegeh-hegeh kat tmpt saya. Pastu dia mcm nak test kemarahan saya dengan tanyer Iman kena cucuk ker? Saya ni ye la mcm yg saya bgtau kat post semlm mulut je tapi x sampai kat hati. Jawab la dengan baik. Ye la kan org tanyer dgn baik xkan saya nak tengking pulak.

Ok citer pasal ...(tett) dah abis takat ni saya nak citer pasal half day saya pulak. Memula saya naik bas metro tuk ke stesen komuter Serdang. Masa dalam bas my husband ada tipon nak tanyer dah sampai maner. Saya kate dah nak kuar dr Putrajaya. Tapi ghupernyer bas ni abis segala presint kat Putrajaya ni dia masuk. Adoiyai org lagi nak cepat buleh pulak bas ni bawak keliling Putrajaya. Nak naik teksi takut lagi pulak mahal. Tengah bulan faham2 la nak pulak minyak dah naik. Kul 1 suku baru sampai stesen. Komuter pertama terlepas so saya amik yg kedua. Sebenarnyer saya x suka naik komuter sbb lambat dan saya jadi pening. Sampai kat Semban sejam lepas tu. Kalu naik keta x sampai pun sejam. X lama pas saya sampai Iman dan Papanyer pun sampai. Ni antara gambar2 yg sempat saya snap mase on d way g klinik.
~ nak amik mase kat klinik xleh pulak sbb org ramai. Kang ada pulak yg kate poyo lak 3 beranak ni~


Ibu & Iman




kasut baru Iman. Longgar skit tapi mase tu ada offer so cepat2 la saya sambar.




Iman

Pas settle segala kat klinik saya suh my husband antar gi umah my parents. Hep bukan gaduh tau yg skit2 suh antar gi umah mak bapak. Ye la saya pkir kalu balik umah boring lak sbb my husband kena gi keja balik. Alaa .... lagipun umah my parents, my mertua dgn umah saya x jauh. (Untung gak kawen ngan org dekat nih) Memandangkan pewot saya x masuk aper kecuali air laici mase tggu komuter, saya suh adik saya jage Iman dan saya dok maman kat dapur. Wah... begitu meriah lauk pauk arini. Tambah pulak MIL saya ada bekalkan lauk sotong masak kari. Amikkk ko... 3 kali tambah. Tengok mcmana pewot x membuncit. Jgn salah faham malam saya x makan tau. Adoiyai...... Pas makan kiteorg bergambar tuk isi mase lapang.



snap sendirik sbb xde org lain selain kami ber4

Iman, makcu (adik), Iyoi (anak buah)



Senyummm


Su dan Iyoi (beza 3 mggu dgn Iman tp lain tahun)


Pas mandikan Iman dia merengek nak tido pulak so saya tidokan dia. Iman ni kau siang dia nak tido dalam buai tapi bila malam nak tido atas katil kat tengah2 antara saya ngan my husband. Saje dengki la tu kat ibu ngan Papa dia. heh heh heh.... Saya pun bila dia tido buleh la saya mandi ker xpun luruskan ape yg patut. Sempat lagi bergambar

Masa ni my husband dah balik nak jmpt saya ngan Iman. Disebabkan Iman tido, kiteorg pun meng'enterprem' khas tuk blog nih

No comments:

makcik bawang