Monday, June 16, 2008

o..o..o..balik kampung

Aiceh mcm lagu Allahyarham Sudirman lak... Akceli mmg x plan nak balik kampung my husband sabtu aritu. Memula my husband plan nak gi mancing tetibe member dia kena keje. Pkir punyer pkir last2 dia wat keputusan balik kmpg. Yg ni kmpg belah my husband. X jauh kat Kuala Pilah jek. Kalu dari Semban lebih kurang sengah jam kot. Ni kira umah MIL saya punyer mak atau nenek my husband. Kiteorg panggil dia UWAN. Agaknyer org N9 je kot panggil UWAN (agak jek...) UWAN dok sorang2 sbb Atok dah meninggal mase umor my husband 9 thn (menurut citer my husband la). Berani ekkkk... Kalu saya ..... huish..... penakot yg amat. Nama kmpg ni Kmpg Parit Mak Inau, Ampang Tinggi, Kuala Pilah, N9. Alahhhh kalu org N9 kompom tau Ampang Tinggi ni kat maner. X cayer tanyer Puan Zulie sbb dia org Bahau. Kalu nak gi Bahau mesti jumpa Ampang Tinggi dulu ... ha ha ha... tetiba Zulie terbabit dalam citer ni.. ampun Puan....Nih antara gambar sepanjang jalan nak balik kmpg.....


kalu nak ke Kuala Pilah mesti lalu kat ladang Dragon Fruit. Rasenyer ni kat Terachi kot (sori luper pulak..)




Kalu nak ke kmpg my husband mesti lalu Tanjung Ipoh.




Ha ni la umah UWAN (yg ni bahagian dapur). Gambor bawah tu UWAN menyambut kepulangan kami.

Sebelum tu kiteorg singgah pasaraya Aktif kat Gentam. Secara kebetulan lak pampers (semua jenama saya panggil pampers) Iman dah abis. Sejak lahir mmg Iman pakai jenama Drypers ntah naper menjak dua menjak ni ada ruam lak kat montot dia. Saya ingat nak tukar jenama la. Kalu dapat yg murah ok gak he he he... leh jimat skit. Kawan saya promote jenama Baby Like. nasib baik ada jual jenama tu. Rege dia leh tahan murah gak. Saya amik S72 dgn rege RM22.90. Mcm beser memula niat nak beli pampers jek... tapi dah terpesong skit. Saya pun amik kesempatan tuk 'pau' my husband. X banyak skit pun jadi ler. Nak 'pau' lebih sian pulak.




T-shirt Pooh ngan baju Iman yg tu Baby Like, 'cekak' rambut', shampoo & wet tissue


Kalu U all nak tau untung tau kalu cuti gi balik kmpg sbb :-
1. xyah membazir bayar hotel @resort @ chalet x kira baper malam nak menginap pun masih free.
2. Mkn free. Satu lagi buleh ikut selera tekak kiter.
3. Jimat
4. Jimat lagi
5. Dan.... jimat lagi
6. Lu pkir la sendirik

Ha...... U all cumer kene kuarkan duit minyak jek. Tol pun bergantung lokasi kmpng U all. Kat Kuala Pilah ni xde tol. Kalu teringin nak dermakan duit tu ke PLUS leh gak. U all ikut highway Utara-Selatan pastu kuar kat Plaza Tol Pedas dan dari Pedas leh gak nak ke Kuala Pilah. Pandai2 U all la ikut papan tanda tu. Kalu anak panah ke kiri gi la kiri pastu LU PKIR LA SENDIRIK... Kiteorg sampai tengahari ye la dari Semban pun dah lmbt. Masa smpi pun secara kebetulan UWAN baru nak masak tengahari. Ha ha ha langkah kanan la.... memandangkan Iman merengek nak susu nak pulak dia dah gosok2 mata sbb x cukup tido so saya mengambil kesempatan tuk tidokan dan susukan Iman (pssst... sambil tu leh la rilek2) he he he sori UWAN cucumu ini saje menggunakan cicitmu untuk merilekkan diri.
Hep saya x tolong masak jek tapi tolong hidang tau..... walaupun menu aritu simple tapi dah cukup untuk menambahkan inci kat pewot ni.



Gulai ikan + terung 'telunjuk', telor dadar & ulam petai

Selesai jek makan Iman bangun (mcm tau jek)..... memandangkan xde menda nak buat pas mkn kiteorg anak banak lepak kat serambi. Best jek dok kat serambi redup jek sbb bayk pokok2 buah. Skang ni pokok buah mata kucing dah berbuah tapi lum masak. Saya pun x pasti biler buah tu masak.

Saya n Iman
~ Gambar saya pakai kain batik ni sbb saya x bwk byk baju. Nak harap saje2 pakai kain batik harap mahap la... dalam pantang buleh...



Pokok cempedak
Yg ni lak atas permintaan my husband. Katenyer kenangan 'bilik kecik' yg lamer sbb dah ada 'bilik kecik' yg baru.
Tempat carik ilham



Belah petang tu kiteorg bawak UWAN jalan2 kat Upwell Pilah. Ada gak beli barang tapi xleh bgtau U all sbb tu barang 'peribodi'. Silap saya gak sbb luper nak bawak. Ha ha ha... padan muka aku.... Mlm tu baru la turn saya masak sbb papa si Iman sudi nak jage Iman. Saya masak yg simple2 jek. Alaa... ikan yg dlm tin tu... tapi sedap tau dan inci pewot ni bertambah tuk kali yang ke 2 sepanjang dok kat kmpg. Baru sehari lum lagi semggu. Parah!! Tido kat kampg memang syok giler sbb sejuk jek xyah pakai air-cond @ kipas. Sebagai bukti Iman pagi tu tido sampai kul 9 lebih. Selalunyer dia mesti bangun dlm kul 7 @ 8 pagi pastu smbg balik tido ni langsung x sedor diri. Tgk lah gmbr2 ni ......




Pas Zuhur kami balik Semban.

p/s ~ mencik nyer server nih terhegeh2. Ending tpaksa pendek sbb server lembab giler. Nnt saya citer pasal FATHER'S DAY lak.

1 comment:

ietams said...

wahhh bestnye pemandangan... damai jiwa terasa...

makcik bawang